وزارت صنعت اعلام کرد: در دولت یازدهم و تا پایان سال 1395 حدود 5 هزار و 100 واحد صنعتی به دلایل مختلف تعطیل شد اما طی همین مدت 5 هزار واحد نیز به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۶۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت صنعت، معدن و تجارت در جوابیه‌ای به اظهارات یکی از کاندیداها اعلام کرد: «متاسفانه این روزها انتشار اخبار جعلی و دروغ علیه دستاوردهای صنعتی دولت به پدیده غیر اخلاقی و گمراه کننده‌ای تبدیل شده است . این قبیل خبرسازی‌های بغض آلود نه تنها باعث بی اعتمادی افکار عمومی به عملکرد کل نظام می شود بلکه می تواند سبب گمراهی برخی  نامزدهای محترم انتخابات نیز بشود . به عنوان مثال اخیرا جناب آقای رئیسی کاندیدای محترم انتخابات از قول وزراء و مقامات دولتی خبر ازتعطیلی 17 هزار کارخانه داده است که این خبر اساسا تکذیب می شود و در واقع چنین جمله با چنین مضمونی تا کنون از سوی هیچ مقام دولتی طرح نشده است . با این حال به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعات دقیق مربوط وضعیت واحدهای تولید و صنعتی به شرح زیر یادآوری می‌شود :

1-  در دولت یازدهم و تا پایان سال 1395 حدود 5 هزار و 100 واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله مشکلات تکنولوژیکی ؛ نداشتن بازار مناسب ، سیاست‌های غلط دولت گذشته و روشهای نادرست در حوزه تولید و تجارت، ضعف مدیریت ، نبود توان مالی و تخصص لازم و ..  تعطیل شد و اما طی همین مدت 5 هزار واحد نیز با اقدام به موقع دولت از توقف خارج شده به چرخه تولید بازگشتند و می توان گفت برآیند توقف و احیا ، صفر است و هیچ واحد متوقفی اضافه نشده است و این در حالی است که از سوی دیگر 12 هزار و 200 واحد جدید تکمیل، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

2- از ابتدای شهریور 1392 تا پایان اسفند 1395 ، 19 هزار و 74 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده و در همین خصوص حدود 71 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی انجام شده است .بطور مشخص در سال 1395 حدود 5 هزارو 699 پروانه بهره برداری صادر شد که حجم سرمایه گذاری در این واحدها 29.22 هزارمیلیارد تومان با اشتغال مستقیم 91 هزار و 453 نفر بوده است.

3- از شهریور ماه 1392 تا اول اردیبهشت 96 جمعا 263 طرح به مبلغ 18 میلیارد دلار در هیات سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تصویب شده و از این میزان 178 طرح به مبلغ 8 میلیارد دلار در بخش صنعت ، معدن وتجارت بوده و 97 طرح از طرح‌های مصوب در این حوزه با مبلغ 5.8 میلیارد دلار در دست اجراست و 81 طرح نیز با حجم 2.22 میلیارد دلار بهره برداری و افتتاح شده است. 72 درصد این سرمایه‌گذاری ها مربوط به دوره بعد از برجام است .در واقع طی دوره پسابرجام 40 طرح صنعتی و معدنی با ارزش 1.8 میلیارد دلار با سرمایه‌ گذاری خارجی به بهره برداری  رسیده است.

بنابراین با توجه به این ارقام مستند  ،تعطیلی 17 هزار واحد صنعتی نقل شده از زبان جناب آقای رئیسی با واقعیات همخوانی ندارد و در حقیقت یک دروغ انتخاباتی است .»

ارسال نظرات