خبرهای داغ:
بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت‎ماه سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و بعد از تشکیل، کارنامه پرافتخاری را در محرومیت زدایی وعملی کردن اقتصاد مقاومتی از خود برجای گذاشته است.
کد خبر: ۸۸۵۷۹۰۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در واقع اقتصاد، یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر آن تاکید ویژه ای داشته اند و در این راستا سال گذشته به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و امسال را به نام « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.

می توان گفت که ﺍﻣﺮوﺯه ﺑﺮﺍی ﺣﻞ ﻣﺸــﻜﻞ ﺍﻗﺘﺼـــﺎدی در دﻧﯿﺎ رﺍﻫﻜﺎرﻫﺎی مختلفی وجود دﺍرد ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ آن ﻫﺎ ﺍﻣﺮوﺯ ﺑﻪ ﺑﻦ ﺑﺴـﺖ رﺳﯿﺪه ﺍﺳﺖ و اقتصاد مقاومتی در واقع الگویی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و راه حل واقعی مشکلات اقتصادی کشور است که سبب شکست دشمن در جنگ اقتصادی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ﺍﻗﺘﺼـﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﺍﻟﻬﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﺍت ﺍﻗﺘﺼـﺎد ﺍﺳﻼﻣﯽ بوده و در ﺻـــﻮرت ﻏﻔﻠﺖ و ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﻣﻮل ﺍﻗﺘﺼﺎدی مطمئنا ﺧﺴﺎرت ﺯﯾﺎدی ﮐﺸـﻮرﻣﺎن ﺧﻮﺍﻫﺪ دﯾﺪ و ﺑﺎﯾﺪ در ﺍﯾﻦ ﻣﻮرد ﺟﺪی ﺑﻮد.

بعد از تاکید مقام معظم رهبری بر "اقتصاد مقاومتی" ﺑﺴﯿﺞ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺍﺟـﺮﺍی ﻓـﺮﺍﻣﯿﻦ ﻣﻌﻈﻢ ﺍﻟﻪ رﺍ در ﻋﺮﺻﻪ ﺍﻗﺘﺼـــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﺑﻪ دوش ﺳﺎﺯﻣﺎن ﺑﺴـﯿﺞ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ، و این ﺳﺎﺯﻣﺎن نیز ﺍﻗﺘﺼــــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ رﺍ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺍﺷـــﺘﻐﺎﻟﺰﺍﯾﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ در ﺣﻮﺯه ﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻣـﺮدم در دﺳـــﺘﻮر ﮐﺎر ﻗﺮﺍر دﺍد.

بسیج سازندگی در 17 اردیبهشتماه سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و بعد از تشکیل، کارنامه پرافتخاری را در محرومیت زدایی وعملی کردن اقتصاد مقاومتی از خود برجای گذاشته است.

با توجه به اهمیت "اقتصاد مقاومتی" و تاکیدات مقام معظم رهبری می توان گفت که در سال های اخیر همیشه در اقتصاد مقاومتی طلایه دار بوده که در همه عرصه ها حضور فعال داشته است و در شهرستان میاندوآب نیز بسیج سازندگی به عنوان متولی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی توانسته تا قدم های خوب و موثری را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و اشتغال زایی جوانان بردارد.

مسئول بسیج سازندگی میاندوآب در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی و با اشاره به برنامه هایی که در سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است، گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه های اقتصاد مقاومتی جهت ایجاد اشتغال و تولید در سال 95 توسط بسیجیان ناحیه میاندوآب اجرا شد.

جعفر علی نژاد اظهار کرد: ایجاد اشتغال و تولید، رونق اقتصاد بومی، ایجاد قطب اقتصادی، حذف واسطه ها، مبارزه با رکود و تحریم، افزایش رضایتمندی بسیجیان و جوانان، افزایش ازدواج و ایجاد اشتغال و امنیت پایدار از جمله اثرات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی می باشد که در سال 95 تا حدودی محقق شده است.

وی افزود: سال گذشته 120 طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله پرورش مرغ ماکیان، شترمرغ، پرورش قارچ خوراکی، زنبور عسل، شیلات، کود ورمی کمپوست، باغداری، صنایع تبدیلی خرد و کوچک، صنایع دستی انجام گرفته است که توسط بسیجیان و با حمایت بسیج سازندگی اجرایی شده اند.

مسئول بسیج سازندگی میاندوآب تصریح کرد: با اجرای این طرح ها که با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 850 میلیون ریال اجرا شده اند، برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.

با توجه به این موضوع و امروز بر آحاد مختلف مردم و مسئولان تکلیف است که اولا اقتصاد مقاومتی را شناخته و ثانیا برای تحقق آن به عنوان یک وظیفه دینی و ملی ﮔﺎم ﺑﺮدﺍرﯾﻢ و در این راستا ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻠﺖ در ﺻﺤﻨﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻫﻢ ﻣﺴــﺌﻮﻟﯿﻦ ﺑﺎ روﺣﯿﻪ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﺑﺎﯾﺪ در ﺻــﺤﻨﻪ ﺑﺎﺷـــﻨﺪ.

ارسال نظرات