عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
سید تقی کبیری گفت: بانک ها و شوراهای پول و اعتبار باید این اعتماد را ایجاد کنند که بخش تولید هم می تواند بخش مهم برای سرمایه گذاری محسوب شود و محدودیت ها و موانع عدم برگشت سرمایه را از بین ببرد.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۹۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: خروج از رکود و حمایت از تولید ملی امری ضروری است که شورای پول و اعتبار در این مبحث می تواند نقش مهمی داشته باشد. لذا در نظر گرفتن  اعتبارات مالی مناسب در رابطه با مسکن و تولید و صنعت،  خدمات  و  تجارت در نظر گرفته شود و با  نسبت خاصی به مدیریت مالی بپردازد.

وی با بیان اینکه برگشت سرمایه در بخش تولید فراهم شود افزود: بانک ها و شوراهای پول و اعتبار  باید این اعتماد و اطمینان را در بین اقشار مختلف ایجاد کنند که بخش تولید هم می تواند بخش مهم برای سرمایه گذاری محسوب شود و محدودیت ها و موانع عدم برگشت سرمایه را از بین برد. صاحبان سرمایه  نسبت به بازگشت پول شان از حساسیت خاصی برخوردارند و متاسفانه برآورد لازم از میزان و چگونگی  برگشت  سرمایه در بخ تولیدی وجود ندارد.

کبیری در ادامه بیان داشت: شورای پول و اعتبار با تنظیم سیاست های پولی مورد نیاز بخش تولید می تواند گام های موثری در خروج رکود اقتصادی فراهم کند. نرخ بهره، نرخ ارز و کانال‌های اعتباری در اقتصاد و خروج از رکود نقشی مهم دارد . باید جذابیت های سپرده گذاری در بخش تولید ایجاد شود که تقاضا برای سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی را ایجاد کند.

ارسال نظرات