شهادت مدافعان حرم یادآور روزهای حماسه و دل گرفتگی مادران و همسران دفاع مقدس است

مدافعان حرم بیشتر آنها جوان بودند که ما را به اوایل هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های دفاع مقدس برمی‌گرداند که مادران و همسران با فرزندان کوچک روزهای سختی را گذراندند و اکنون با شهادت مدافعان حرم یادآوری روزهای حماسه‌ساز و دل گرفتگی‌ها است.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۷۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مریم مجتهدزاده در همایش اسوه‌های صبر، مقاومت و تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافعان حرم مازندران که در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مدافعان حرم بیشتر آنها جوان بودند که ما را به اوایل هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های دفاع مقدس برمی‌گرداند که مادران و همسران با فرزندان کوچک روزهای سختی را گذراندند و اکنون با شهادت مدافعان حرم یادآوری روزهای حماسه‌ساز و دل گرفتگی‌ها است.

وی افزود: مجاهدت‌ها و رشادت‌های زنان و کسانی که سهم بزرگی در استمرار دفاع مقدس و پیدایش آن داشتند باید و شاید در تاریخ ثبت نشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه همه وظیفه داریم دلاوری‌ها را ثبت و ضبط کنیم، گفت: نسل جوان باید بدانند در تاریخ کشور چه بر ما گذشت.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: جنگ هشت سال دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ تاریخ را جوانان ما بودند که به ظاهر یک کشور بود بلکه با دنیا جنگیدند و دشمن با دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان ما به جایی نرسید و ذره ای از خاک کشور ما دست دشمن نیفتاد.

وی با اعلام اینکه همه دستاوردهای عظیمی که داریم مرهون هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: باید راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن را بدانیم که چه اتفاقاتی افتاد که شرق و غرب با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما موفق نشدند و همه نیازمند تحلیل است و اگر تحلیل نشود نمی‌توان به حماسه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بودند پی ببریم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: اکنون که دشمن با جنگ نرم خود اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری را نشانه گرفته است باید با همدلی، هم‌بستگی و پشت ولایت فقیه بودن توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

مجتهدزاده در پایان گفت: هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در هویت‌سازی جامعه ما داشت که بسیاری از نخبگان و دانشمندان ما در دفاع از سرزمین به شهادت رسیدند که باید ایثار شهدا الگویی برای جوانان باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار