خبرهای داغ:
حجت الاسلام وافي، گفت: فضاي مجازي بهترين ابزار دشمن براي تخريب اين اعتقادات است که مي تواند باورهايي را که يک جوان با آن رشد کرده را تخريب كند.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۲۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج درکاشان  حجت الاسلام  محمد مسلم وافي صبح امروز در ويژه برنامه سبک زيباي زندگي با محوريت فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي در تالار غياث الدين جمشيد کاشاني دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان با تبريك اعياد شعبانيه، با بيان اينکه نمي توان با قطعيت از پيامد منفي يا مثبت فضاي مجازي سخن گفت افزود: اگر بخواهيم به درستي با فضاي مجازي مواجه شويم بايد منطقي انديشيده و براساس قاعده اي مشخص رفتار کنيم.

وي ايجاد حرکت شيطاني و تضعيف جبهه حق را يک قاعده براي بررسي فضاي مجازي دانست و گفت: دشمن با وارد کردن شبهه, اعتقادات را نشانه مي گيرد و با مطرح کردن شبهه، انگيزه دين مداري را زايل مي كند و بيشترين سرمايه گذاري در اين عرصه در بخش دانشگاه ها و در ميان جوانان صورت مي پذيرد.

اين کارشناس ديني در حوزه فضاي مجازي, افزود: به يقين فضاي مجازي بهترين ابزار دشمن براي تخريب اين اعتقادات است که مي تواند باورهايي را که يک جوان با آن رشد کرده را تخريب كند.

حجت الاسلام وافي، در زمينه کارکرد مثبت و منفي فضاي مجازي نيز  اظهار داشت:  امروز بايد بررسي کنيم كه  آيا فضاي مجازي فوايد بيشتري به بشر مي رساند يا اينکه در بردارنده مضرات زيادتري است تا براي انتخاب راهبرد مناسب براي مواجهه با اين فضا، آماده باشيم.

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با يادآوري اظهارنظر 20 سال پيش وزير وقت امور خارجه آمريکا خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در آن سالها اسلام دين سوم دنيا محسوب مي شد و در نهايت پيش بيني گسترش اين تفکر به عنوان دين نخست  جهان صورت پذيرفت و بر همين اساس وزير امور خارجه آمريکا از لزوم جلوگيري از اين توسعه سخن گفت.

اين پژوهشگردردادامه به تصويب قانوني براي مقابله با رشد اسلام در قالب چهار محور اشاره و عنوان کرد: گسترش فضاي سايبري، توسعه شبکه هاي ماهواره اي، ساخت فيلم هاي سينمايي و توليد بازي هاي رايانه اي از جمله محورهاي طراحي دشمن در اين زمينه به شمار مي رفت.

حجت الاسلام وافي با اشاره به رويکرد ساخت بازي هاي رايانه اي گفت: دشمن مقصود خود را در قالب اين بازيها با راهبرد اثرگذاري غيرمستقيم و شرط پذيري براي جامعه هدف خود يعني کودکان به مرحله اجرا در مي آورد.

وي به نمونه هايي از بازي هاي رايانه اي با ايدئولوژي تخريب چهره مسلمانان اشاره کرد و به تشريح المان هاي اسليمي موجود در اين بازي ها پرداخت.

در ادامه مجتبي رضازاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز در اين ويژه برنامه با تأکيد بر لزوم پرداختن بيشتر به سبک زندگي اسلامي ايراني, بر عزم شهروندان براي دفاع از ارزش هاي ديني و اعتقادي تأکيد کرد.

لازم به ذكر است، اجراي نمايش طنز، برگزاري مسابقه، اهداي جوايز بخش هايي از  ويژه برنامه سبک زيباي زندگي بود كه به همت فرهنگسراي المهدي(عج) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان و با همکاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها