خبرهای داغ:
شانزدهمين جشن گل محمدي و آئين گلابگيري در نياسر كاشان با عنوان ‹‹اشک گل سرخ آیین سرزمین سبز›› از روز گذشته يكشنبه 17 ارديبهشت ماه با حضور گردشگران و شهروندان كاشاني در باغ تالار اين شهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۰۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج درکاشان، سبحان نظري شهردار نياسر در مراسم افتتاحيه شانزدهمين جشن گل محمدي و آئين گلابگيري در نياسر كاشان ، گفت: در مجموع سطخ زير كشت گل محمدي در بخش نياسر كاشان 750 هكتار است كه از اين ميزان 420 هكتار گل محمدي در سطح شهر نياسر است.
 
به گفته وي  از هر هكتار از باغات گل محمدي نياسر كاشان 7 هزار 500 كيلو گل و سالانه 3 هزار تن گل در گلستان هاي گل محمدي اين شهر  توليد مي شود.
 
نظري ميزان توليد گلاب استحصال شده از 3 هزار تن گل محمدي در نياسر را كاشان 6 هزار تن اعلام كرد.
 
شهردار نياسر همچنين تعداد كارگاههاي سنتي گلابگيري را 250 كارگاه و تعداد كارگاههاي صنعتي را يك واحد صنعتي و تعداد كارگاه هاي نيمه صنعتي گلابگيري نياسر را يك واحد نيمه صنعتي اعلام كرد.
 
نظري با اشاره به اينكه فصل گل و گلابگيري از ابتداي ارديبهشت ماه تا اواخر تيرماه ادامه دارد، ياد آورشد: طي اين مدت  اشتغال براي كارگران فصلي بومي و غيربومي و حتي اتباع بيگانه درمنطقه نياسركاشان فراهم است.   
 
به گفته وي، همزمان با شانزدهمين جشن گل محمدي و آئين گلابگيري در نياسر كاشان نمايشگاه صنايع دستي اقوام ايراني در باغ تالار نياسر به مناسبت فصل گلابگيري افتتاح شده است.
 
لازم به ذکراست: شهر سبز نياسركاشان كه در ۱۵ کيلومتري غرب شهرستان کاشان و در دامنه کوه‌هاي کرکس واقع شده است همه ساله به ويژه در فصل بهار و موسم گل‌چيني و گلاب‌گيري پذيراي حجم زيادي از گردشگران داخلي و خارجي است،  چهار تاقي، غار رئيس و باغ تاريخي تالار، چشمه اسکندريه، مقسم آب درپاي چشمه، چنار پاي چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفويه، آسياب آبي، برج چاله ‌قاب مربوط به دوره قاجاريه، زيارت حاج کمال ،رصد خانه و مزارع، مناظر و چشم‌اندازهاي طبيعي از آثار تاريخي و ديدني شهرسبز و كلان باغشهر نياسر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها