دولت یک روز پس از فیلترکردن سامانه "کارانه" قالیباف، اقدام به راه‌اندازی سامانه "کارورزی" کرده است. وزیر کشور که سامانه کارانه را دارای شائبه خرید رأی اعلام کرده بود، سامانه حسن روحانی هنوز اظهارنظر نکرده است.
کد خبر: ۸۸۵۷۶۱۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که وعده پرداخت 250 هزار تومان کارانه را به بیکاران در دولت مردم داده بود، پیشتر از راه‌اندازی سامانه ملی کار خبر داد و اظهار داشت: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت آینده باید از روز اول کار خود را در حوزه اشتغال آغاز کند، سامانه ملی کارانه را که وعده آن را از قبل داده بودم، راه‌اندازی شده است. جویندگان کار و کارآفرینان با هر مهارت و تخصصی که دارند، می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی به‌نشانی www.kar96.ir در سامانه ملی کارانه ثبت‌نام کنند.

 

اما تنها چند روزبعد از راه‌اندازی این سامانه با فشار دولت یازدهم، سامانه کارانه محمدباقر قالیباف فیلتر شد.

 

رحمانی فضلی، وزیر کشور هم در پاسخ به سؤالی در مورد راه‌اندازی سایت کارانه توسط یکی از نامزدها و این سؤال که آیا این موضوع تخلف انتخاباتی محسوب نمی‌شود، گفت: من امروز از بخش حقوقی وزارت کشور درباره این سایت پرسیدم و آنها گفتند که غیرقانونی است و هم جنبه تطمیع دارد و هم شائبه خرید و فروش رأی در آن وجود دارد.

 

 در حالی راه‌اندازی سامانه کارانه از سوی وزیر کشور خرید و فروش رأی عنوان شد که روز گذشته علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مدعی این شد که طرح کارانه قالیباف برای دولت یازدهم بوده و در 5 بهمن ماه 95 در شورای عالی اشتغال مصوب شده است.

 

 وی همچنین از افتتاح سامانه طرح کارورزی در شنبه آینده خبر داد و گفت: طرح کارورزی همان طرح کارانه است. اما ما به فرد پول نمی‌دهیم از کارفرما حمایت می‌کنیم.

 

حال سؤال  اینجاست، با توجه به اینکه وزارت کار حسن روحانی در آستانه انتخابات و درست بعد از فیلتر شدن سامانه قالیباف اقدام به رونمایی از سامانه کارورزی یا همان کارانه کرده است وزیر کشور باز هم در مصاحبه مطبوعاتی این اقدام دولت یازدهم را خرید و فروش رأی می‌داند؟!

ارسال نظرات