خبرهای داغ:
عباسی با بیان اینکه در حال حاضر طبق گقته بزرگان اقتصادی غرب ، علم اقتصاد سقوط کرده است و ناکارامد بوده گفت: ما دولتی می‌خواهیم که وزیرش سرمایه های هزار میلیارد تومانی نداشته نباشد بلکه دولتی می‌خواهیم که دردش دین باشد
کد خبر: ۸۸۵۷۵۹۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛رئیس اندیشکدهٔ یقین در دومین روز سفر خود به اصفهان عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه هنر این شهر با اشاره به اعیاد شعبانیه و عید فرخنده نیمه شعبان اظهار کرد: از منظر مبانی اسلامی و ارزشی ما در نهضت انتظار درحقیت انتظار آمدن امام زمان را نداریم بلکه ما انتظار ظهور امام عصر(عج) را می کشیم .

حسن عباسی درادامه با قرائت آیه ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم … گفت: این سنت الهی است که سرنوشت قومی تغییر نخواهد مگر آنکه خود آغازگر این تغییر شوند، بنابراین برایتغییر وع کنونی باید ملت ایران خواهان باشند.

وی ادامه داد: اگر ملت ها در خود تغییر ایجاد نکنند خدا تغییری ایجاد نمی کند و کسی ظهور نخواهد کرد؛ منتظر ایستادن، یعنی انفعال و انفعال در دین ما معنا ندارد؛ عمده انبیاء مردم را دعوت کردند و مردم دعوت آنها را نپذیرفتند و نخستین بار است که دین 39 سال دوام آورده است و حکومت ظلم را به صورت جدی به چالش کشیده است و این کار مهدی موعود در مدیریت این مسئله است؛ جمهوری اسلامی نیز کار امام(ره) نبود و 61 زعیم پیش از امام به حکومت اسلامی دست زدند.

عباسی تصریح کرد: امام زمان (عج) درمیان ما هستند و سبب تغییرات جهان به نفع اسلام می شوند، شکل گیری بیداری های اسلامی در جهان، قیام شیخ زکزاکی در نیجریه، عیسی قاسم دریمن، شیخ نمر درعربستان، حسن نصر الله درلبنان همگی مصادیق این تغییرات هستند.

وی تاکید کرد: آن کسی برای زمینه‌سازی ظهور تلاش می‌کند که درد نظام اجتماعی و اسلامی را دارد و باید تغییر انفسی در خودمان ایجاد کنیم، در روزهای آینده در نیمه شعبان باید یادآوری کنیم که ما منتظر آمدن نیستیم، ما منتظر ظهور هستیم، چرا که او در بین ماست.

رئیس اندیشکدهٔ یقین ادامه داد: اولین باری است که دین‌مداران حضرت روح‌الله و امام خامنه‌ای موفق شدند 38 سال دین را در کشور رقم بزنند، کارکرد دین یک کلمه است و آن هم قسط که سهم مردم است و باید خواص جامعه در نظر داشته باشند که قوام قسط باشند.

وی ابراز کرد: انسان زمانی که مدعی می شود مومن شده است بارها و بارها امتحان می شود؛ انبیاء آمدند مردم را تعلیم و تزکیه دهند و با امتحان شدن با تعالیم و تزکیه زندگی او دینی می شود و نجات در زندگی رقم می خورد؛ اگر ما ادعای ایمان کردیم نخست امتحاناتمان آغاز می شود، لیبرال های ایران باعث به وجود آمدن این مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز بحث کدخدامنشی و خدا منشی یک بحث جدی است، عده ای با قبول منش کدخدایی، مشکلات بزرگی را برای ایران اسلامی به وجود آورده اند، پیاده کردن سیستم های اقتصادی کدخدای جهان(آمریکا ) توسط لیبرال ها باعث بروز این مشکلات است.

وی عنوان کرد: مدیرانی که در جمهوری اسلامی زمین خوردند بیچاره به تعبیر امام بودند؛ امروز آنچه مهم است این است که به همه بنیان های اساسی نظام پشت پا زده ایم و به سوی دشمن اعتقادی پیش رفته ایم و او با مودب نامیده ایم؛

رئیس اندیشکدهٔ یقین در ادامه با بیان اینکه آقای روحانی می‌گوید: «ما جلوی جنگ را گرفتیم و با دیپلماسی اجازه ندادیم جنگ بشود» اما من به ایشان می‌گویم تهدیدها را دیپلماسی رفع نکرد بلکه درایت قاسم سلیمانی و یارانش حل کردند گفت: تهدیدها را مردم با حضور در 22 بهمن رفع کردند و اینها هیچ ربطی به دیپلماسی ندارد.

وی در سخنانش اعلام کرد: حجت الاسلام روحانی 54 بار به منتقدینش از جمله خود وی حرف ناسزا و زشت زده و حتماً به‌نمایندگی از ملت ایران از وی شکایت می‌کنم و وی باید جوابگوی حرف‌هایش در دادگاه باشد.

عباسی ابراز کرد: در حال حاضر طبق گفته بزرگان اقتصادی غرب ، علم اقتصاد سقوط کرده است و ناکارامد ، درحالی که در دانشگاه های ایران همچنان لیبرال ها بر این علم تاکید می ورزند، بدهی های 61 تریلیون دلاری کشورهای بزرگ دنیا چون امریکا، مکزیک، برزیل و چین و ..تاکید براین مطلب دارد.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: امروز رئیس‌جمهور، ما را کاسبان تحریم، بزدل سیاسی و مستضعف فکری می‌نامد که باید این صحبت‌ها را در دادگاه ثابت کند.

وی عنوان کرد: ما دولتی می‌خواهیم که وزیرش عضو کارخانه‌ها نباشد بلکهدولتی می‌خواهیم که دردش دین باشد، ما دولتی می‌خواهیم که هیچ جا را تعطیل نکند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سند 2030 در سازمان ملل سند بردگی خانواده است، مبادا این سند بدون تحلیل و بررسی در دست شما باشد، امروز این ملت کاملاً حلال‌زاده است در حالی کهآمریکا و غیره، مصیبتشان زنازادگی است.

عباسی خطاب به مردم اضافه کرد: ما می‌دانستیم که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما برای هشتمین بار در سال 92 به پای مذاکره رفتیم که خسارت عظما به بار آورد؛ امروز مشخص شده که تعهداتی در حوزه موشکی نیز داده شده چراکه روحانی می‌گوید برای اینکه روی موشک‌ها نوشتید اسرائیل از روی زمین محو شود برجام اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: امروز دو سوم کل بدهی های جهان، بدهی های آمریکا به کشورهای مختلف است ؛آمریکا که تحریم نیست که این گونه مشکل اقتصاد دارد؛ چهار سال این ملت تحمل کرد و به ما دروغ گفته شد تحریم ها باید برطرف شود تا مشکلات ما حل شود؛ سوریه و عراق هم سفارت آمریکا دارد اما پدرشان در آمده است؛ ملت را از جنگ می ترسانند اما این در حالی است که آنها هیچ شهیدی در جناحشان دیده نمی شود؛ وزیران شما که 700 میلیارد دارایی دارند از جنگ می ترسند نه جوانان انقلابی این مملکت.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه گفت: تعریف فقر عوض شده و مردم حاشیه‌نشین می‌شوند که برخی از دشمنان می‌گویند این روند فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است، آیا باید به این دشمن تکیه کرد؟ کشور ما نابود می‌شود اما میوه آن از برزیل می‌آید.

عباسی در پایان گفت: از 11 کشور فقط به ایران مربا وارد می‌شود اگر سال‌ها این روند ادامه داشته باشد با فروپاشی اقتصادی رو به رو می‌شویم؛ امروز سفره‌هایمان روز به روز کوچک‌تر می‌شود و این مسیر به مقاومت نیاز دارد.

گفتنی است در این مراسم، عباسی اشاره ای به مصاحبه های پیشین برخی از اساتید اقتصادی دانشگاه اصفهان از جمله محسن رنانی کرد که مواضعی لیبرالیسمی گرفته بودند و بار دیگر مطالب این اساتید اقتصاد را زیر سوال برد که البته با واکنش برخی از دانشجویان اصلاح طلب مواجه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها