مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد؛
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد از ایجاد 53 طرح اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی در خلیل آباد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۹۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
محمود فتحی، همزمان با هفته بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص عملکرد بسیج سازندگی در خلیل آباد اظهار داشت: ۱۷ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به دستور امام خامنه‌ای به عنوان روز «بسیج سازندگی» نام‌گذاری شده است.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه خلیل آباد گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 به دستور  رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف بازسازی جهاد سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین تاسیس شد. علت اصلی تأسیس بسیج سازندگی را می‌توان در یك كلام  تدبیر رهبر انقلاب به عنوان تحول ساختاری و ایجاد یك نگاه جدید متناسب با نسل جدید انقلاب» دانست. 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی خدمات فراوان و چشم گیری در سراسر کشور انجام داده است، خاطر نشان کرد: از ماموریت های اصلی بسیج سازندگی می توان کمک به محرومیت زدایی، عمران و آبادان کشور و سایر فعالیت ها بنا به اقتضای زمان و خدمت به آحاد مردم بخصوص طبقات ضعیف و محروم دانست و افزود: این فعالیت ها در بخش های مختلف عمران، علمی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی و ... بصورت مردمی انجام می گیرد.

فتحی در ادامه به تشریح حوزه فعالیت بسیج سازندگی پرداخت و اذعان نمود: در حال حاضر فعالیت های این دستگاه در کمک به سازندگی و محرومیت زدایی با برگزاری اردوهای جهادی و کمک به رونق اشتغال و فعالیت های اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود.
 
وی در ادامه در خصوص اقدامات بسیج سازندگی شهرستان در سال 95 به مرمت و زیباسازی آموزشگاه های سطح شهرستان با همکاری آموزش و پرورش به تعداد 8 مدرسه، تعمیر و مرمت اماکن مذهبی و منازل نیازمندان به تعداد 8 مورد، احداث منازل مسکونی جهت خانواده های ضعیف و نیازمند به تعداد2 واحد، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در روستاها در موضوعات طب سنتی، مشاوره خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با اعتیاد به تعداد حدود 50 جلسه با همکاری بهزیستی شهرستان، واکسیناسیون دام و اماکن دامی، واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی در سطح روستاها با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان، معاینات و ویزیت رایگان پزشک و متخصص در روستاها توسط بسیج جامعه پزشکی، توزیع سبد کالا جهت خانواده های نیازمند و تهیه جهیزیه نوعروسان و تعاملات با کمیته امداد شهرستان و خدمت به خانواده های محروم و نیازمند در طول سال اشاره کرد.

 وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در 7 سال گذشته در خصوص اقتصاد و دغدغه های اقتصادی موجود کشور، سازمان بسیج سازندگی رسیدگی به وضعیت آموزش و اشتغال را در دستور کار قرار داد.
 
فتحی برگزاری دوره های مهارت فنی و حرفه ای با هدف اشتغال زایی و  ایجاد مشاغل خانگی در سطح روستاها به تعداد 150 نفر، پرداخت حدود 8 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد 53 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، برگزاری 2 نمایشگاه معرفی و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی تولید بومی و برگزاری نشست و کارگروه های تخصصی اقتصاد مقاومتی در مقیاس شهرستانی با هدف کمک به رونق تولید و اشتغال را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها