سرهنگ علی ترکاشوند گفت: امروز در تمام جشنواره های مالک اشتر بسیج سازندگی به عنوان موفق ترین دستگاه اجرایی در سطح استان در بین معاونت های بسیج معرفی شده است و در کشور از رتبه 31 در سال 1393 امروز به رتبه تک رقمی رسیده ایم و در بعضی فصول در سه رتبه اول کشور قرار داریم
کد خبر: ۸۸۵۷۵۵۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفتگوی تفصیلی با سرهنگ علی ترکاشوند رئیس بسیج سازندگی استان البرز انجام داده ایم که در ذیل توجه شما را به ان جلب مینماییم.

رتبه تک رقمی جهاد سازندگی البرز در بین 31 استان کشور/گروه های اندیشه ورز جهادی بازوهای قدرتمند بسیج سازندگی است

سال 79 در دولت وقت و در مجلس ششم تصویب شد که جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی  با یکدیگر ادغام شوند، که این کار یک اشتباه راهبردی بزرگ بود.

با این اتفاق کار در روستاها غیر فعال شد، امدادرسانی به مناطق دور دست تر و کم برخوردار و محروم  را تعطیل کرد و روستانشینان را با چالش مواجه کرد.

مقام معظم رهبری به درستی تشخیص دادند که این کار درست نبوده است و به جهت پر کردن خلا جهاد سازندگی آن زمان، دستور تاسیس بسیج سازندگی را دادند که در 17 اردیبهشت ماه سال 79 ابلاغ و اجرا شد.

با این کار مقام معظم رهبری میخواستند که کار را به دست مردم بدهند، چون بسیجیان که همان آحاد مردم هستند که دلسوزانه و بدون هیچ گونه ادعایی از وقت و زمان خود میگذرند.

کارهای کلیدی انجام شده در بسیج سازندگی استان البرز

در بسیج سازندگی استان البرز تمامی مسئولین بسیج سازندگی در نواحی را اموزش دادیم و تمام کارهایی که در اینجا متمرکز انجام میشد، خودمان تصدی گری نکردیم و تفویض اختیار مطلق کردیم  به تمام نواحی  نه گانه بسیج سازندگی شهرستانها و کار به جای اینکه تنها در یک مرکز انجام شود شتاب ده برابر گرفت و خروجی آن این بود که در سال 93 برای اولین بار توانستیم صد درصد تسهیلات را هدف گذاری ، جذب، امکان سنجی، اعتبار سنجی کنیم و در آن سال 3000 شغل مستقیم را به وجود آوردیم و چند هزار شغل های غیر مستقیم بود که عمدتا در مناطق روستایی انجام شد . 

از سال 93 تاکنون با این تفویض اختیار که انجام دادیم و با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها انجام شد و الگوهای موفق معرفی شد و این کمک رسانه و اعتقاد به خبر و اطلاع رسانی  که انجام شد منجر به این شد این گفتمان اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

امروز بسیج سازندگی  چه به جهت سخت افزاری، نرم افزار و مغز افزار  از نیروهای خوب، فعالیت های خوب قابل تاملی برخوردار است و ثمرات مشهودی دارد .

در سال جاری 173 پروژه هدف گذاری شده است که در 70 روستا اجرایی خواهد شد.

ایجاد اشتغال در سال جاری 

امسال با توجه به شعاری که توسط مقام معظم رهبری نامیده شده است ، هدفگذاری ما بیشتر در خصوص اشتغال قوی تر شده است و با 16 دستگاه صحبت های اولیه انجا شده  است  و تعامل و تفاهمات نوشته خواهد شد و بنا داریم در خصوص گروه هایی که اسیب پذیر ترند بیشتر وارد عمل شویم و از تسهیلات اقتصاد مقاومتی قطعا مانند گذشته و بیشتر از آن شتابان تر خواهد شد.

رسیدن به اهداف در بسیج سازندگی 

در سال 93 زمانی  که شروع به کار کردیم و از گروه های اندیشه ورز جهادی که به عنوان بازوهای بسیج سازندگی محسوب میشوند تفاهم نامه هایی را داشتیم ، از آن سال تا به امروز در تمام جشنواره های مالک اشتر بسیج سازندگی به عنوان موفق ترین دستگاه اجرایی در سطح استان در بین معاونت های بسیج  معرفی شده است و در کشور از رتبه 31 در سال 1393 امروز به رتبه تک رقمی رسیده ایم و در بعضی فصول در سه رتبه اول کشور قرار داریم  واین نشان دهنده این است که با زیر ساخت های محدود و امکانات بسیار کم  جهادگران، مسئولین سازندگی، بسیجیانی  که در این استان فعالیت میکنند بسیار خوب ظاهر شده اند و این عملکرد راضی کننده است اما برای رسیدن به شرایط آرمانی و ایده ال فاصله زیادی وجود دارد.

گروه های فعال جهادی در استان البرز

استان البرز پس از استان فارس دومین میزان گروه های جهادی را دارد که افزایش این گروه ها در دو سال گذشته اتفاق افتاده است و امسال نیز جزء استان اول در ثبت، ایجاد و راه اندازی گروه های جهادی باشیم . 

اردوهای جهادی در طول سال  به صورت سازمان یافته دو نوبت برگزار میشود (اوقات فراغت تابستان و اوغات فراغت نوروز) زمان هایی که دانشجویان و اقشار دیگر زمان بیشتری دارند اما به صورت گاهانه و نیازهایی که اتفاق می افتد محدودیت خاصی ندارد .

گروه های جهادی ما منحصر به چند دسته میشوند: یک روزه که شامل حلقه های صالحین است، سه روزه متعلق به متخصصین و مهندسین است، 7 روزه که قشر محلات هستند، و ده روزه و 12 روزه که شامل طلاب و دانشجویان  که مضاف بر اردوهای هجرت دانش آموزی که مرمت ، نوسازی و به سازی مدارس را دارد اردوهای هجرت و یا گروه های جهادی هستند.

فعالیت گروه های جهادی در نوزور 96

در نوروز سال جاری 110 گروه جهادی به استعداد 3500 نفر جهادگر به دوازده استان اعزام شدند، این استانها به جز البرز معمولا استان هایی بودند که ضریب محرومیت های 6به بالا داشتند که عمدتا در خدمات رسانی بهداشت و سلامت، پزشکی، روانشناسی، علمی کردن کشاورزی، آموزش ، اشتغال و مسائل مختلف متناسب با اقلیم آن منطقه و نیاز سنجی های ی که انجام شد.

ارسال نظرات