عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

واردات، کمر کشاورزان را می شکند

داوودی گفت: واردات برنج، گندم و سایر محصولات به ضرر کشاورزان است اما دولت برای تنظیم وکنترل قیمت ها وارداتی را به صورت مقطعی و موضعی انجام می دهد که باید بسیار محدود شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۱۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵

یوسف داوودی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحریم محصولات کشاورزی وارداتی گفت: ترجیحا محصولاتی که در کشور تولید می شود نباید وارد کشور کنیم چون کمر کشاورزان را می شکند.

وی با بیان این مطلب که واردات مقطعی برای کنترل بازار محدود شود؛ تصریح کرد: به نظر من در کل واردات برنج، گندم و سایر محصولات به ضرر کشاورزان است اما دولت برای تنظیم وکنترل قیمت ها وارداتی را به صورت مقطعی و موضعی انجام می دهد که باید بسیار محدود شود و نباید بدون حساب و کتاب باشد.

داوودی افزود: بر همین اساس واردات برخی محصولات طوری طراحی شود که در اوضاع بحرانی صورت بگیرد، مانند زمانی که برنج قیمتش خیلی بالا برود.

وی عنوان کرد: ما در کمیسیون کشاورزی ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی که در کشور تولید می شود را تصویب کرده ایم اما وزارت کشاورزی با مجوز کمیسیون کشاورزی مجلس در مواقعی مجبور به واردات می شود تا بازار را کنترل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای کشاورزی گفت: در مورد اقتصاد مقاومتی اصلا برای آنکه پایه و اساس اقتصاد ما آسیب پذیر نباشد راهکار آن کشاورزی و دامداری است هر پروژه و اقتصادی را در نظر بگیرید میزان آسیب پذیری آن بیشتر از کشاورزی است.بر همین اساس هر پروژه و صنعتی را در نظر بگیریم از کشاورزی آسیب پذیر تر است.

واردات، کمر کشاورزان را می شکند

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی اگر تمام بخش ها آسیب دیدند و تمام وزارت خانه ها با مشکل مواجه شدند اما وزارت جهاد کشاورزی و دامداری توانست خود را سرپا نگه دارد.

داوودی خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد که در اقتصاد مقاومتی جایگاه کشاورزی، دامداری منحصر به فرد و خطر آسیب پذیری آن کم تر است و باید بیشتر بر روی این صنعت تأکید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار