دیدار با خانواده شهید مدافع حرم در شهرکرد

عصر امروز دکتر حسین قدیانی با حضور در منزل پدر مدافع حرم، شهید احمد قاسمی، از مقام والای اسوه های ایثار و مقاومت تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۰۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر حسین قدیانی با حضور در منزل پدر شهید احمد قاسمی، شهید مدافع حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.

پدر شهید با اشاره به سجایای اخلاقی شهید تاکید کرد؛ فرزندش نمونه یک انسان مومن و پرهیزگار ، پشتیبان خانواده خود بود و همواره آرزوی شهادت در سر داشت.

برادر شهید قاسمی با اشاره به فعالیت های علمی شهید گفت : احمد از کودکی بسیار پرجنب و جوش، فعال و کنجکاو بود، با کنجکاوی تمام ، وسایل خانه را به هم می ریخت و بررسی می کرد و در دوران دانشجویی طرح های علمی بسیاری را پیگیری کرد.

در این دیدار علاوه بر دکتر قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور ، معاون علمی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)،  مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان نیز حضور داشتند.

 در پایان دکتر قدیانی با اهدای لوح سپاس به خانواده آن شهید، شهدای مدافع حرم را مایه برکت و افتخارکشور دانست و صبر خانواده های آنان را ستود .

گفتنی است مخترع بسیجی، مهندس شهید احمد قاسمی کرانی فرزند حاج دلاور متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۶۹ همزمان با ولادت رسول اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) در روستای کران از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری متولد شد.

احمد در خانواده ای معتقد و مذهبی بزرگ شد . دوران دبستان را در روستای کران گذراند و پس از مهاجرت خانواده به شهرکرد؛ در مدرسه راهنمایی معلم شهید و پس از آن در رشته مکانیک در هنرستان شهید احمد خمینی مشغول به تحصیل شد و بعد از پایان مقطع دیپلم در رشته مکانیک گرایش سیالات وارد دانشگاه شد و پس از آن توانست درمقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شیراز قبول شود که احساس وظیفه او را به سوریه و دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) کشاند و سرانجام در شهر حلب منطقه عملیاتی زیتان سوریه بر اثر تیر تک تیرانداز در پهلوی سمت چپ بدنش به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار