فرماندار دامغان در جمع خانواده بزرگ آموزش و پرورش این شهرستان گفت: متأسفانه بسیاری از جوانان جویای‌کار که غالباً تحصیل‌کرده هم هستند نگرش و تصور غلطی نسبت به اشتغال دارند و کار را تنها در پشت میز ادارات جستجو می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۷۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی اصغر مجد در همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دامغان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش در محل سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی برگزار شد, اظهارداشت: معلمان و اساتید قشری فرهنگ ساز و الگو پرور هستند که خدمات آنان در حال و آینده جامعه تأثیر شگرفی دارد.

فرماندار دامغان با اشاره به سابقه تمدن هفت‌هزارساله در شهرستان دامغان و پرورش بسیاری ازعلما و فضلا و ادبا و دانشمندان شهیر و پرآواز گذشته و حال کشور در این خطه، خاطر نشان کرد: 1500 فرهنگی بازنشسته، 1300 فرهنگی پرتلاش و بیش از 13 هزار و 700 دانش آموز شهرستان دامغان که در قریب به 100 مدرسه مشغول به تحصیل هستند، سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی ما هستند که رشد و توسعه پایدار جز با رشد و پویایی آنان میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به تحصیل قریب به یک هزار طلبه در سه حوزه علمیه برادران و دو حوزه علمیه خواهران این شهرستان، تحصیل بیش از 17 هزار دانشجو یعنی حدود یک ششم جمعیت دامغان در هشت مرکز آموزش عالی این شهر، به‌عنوان ظرفیت‌های این شهرستان در بخش نیروی انسانی، گفت: نسل جوان جامعه ما امروز به‌رغم شبیخون فرهنگی دشمن و مسائل مبتلا به اقتصادی با چالش‌های مهم و جدی رو به رو است که نقش اساتید و معلمان در این شرایط بسیار اثرگذار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه کار در جامعه تأکید کرد و اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از جوانان جویای‌کار که غالباً تحصیل‌کرده هم هستند نگرش و تصور غلطی نسبت به اشتغال دارند و کار را تنها در پشت میز ادارات جستجو می‌کنند.

مجد غفلت از اشاعه فرهنگ صحیح کار و تولید در کشور را یکی از دلایل مهم عدم اقبال جوانان به فعالیت‌های تولیدی برشمرد و گفت: تمایل دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های نظری به‌ویژه علوم تجربی و بی توجهی به ظرفیت‌های بالای مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان‌ها علی‌رغم بازار کار بهتر این رشته‌های تحصیلی گواهی بر این نگرش نادرست است.

فرماندار دامغان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دو انتخابات مهم پیش روی ملت ایران در 29 اردیبهشت ماه، معلمان و اساتید را مبلغان بسیار خوبی برای خلق حماسه حضور در انتخابات دانست و اظهار داشت: همچون گذشته از ظرفیت نیروهای متعهد و متدین آموزش و پرورش در امر برگزاری انتخابات، استفاده می کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان تصریح کرد: همواره میزان مشارکت مردم دامغان در انتخابات زبانزد بوده، امیدواریم همانگونه که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی با حضور 78 درصدی واجدین شرایط رتبه برتر استان را به خود اختصاص دادند، در انتخابات‌های پیش رو نیز باحضور یکپارچه خود حماسه‌ای از جنس بصیرت خلق کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها