دومین جشنواره گل محمدی برگزار می شود

امسال مردم مازندران جشنواره گل محمدی را متفاوت ارزیابی خواهند کرد و دستاورد های این جشنواره جهش و رستاخیزی در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد و اجازه خواهیم یافت تا دودانگه این سرزمین افسانه تمدن و طبیعت را بیشتر معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۱۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امسال مردم مازندران جشنواره گل محمدی را متفاوت ارزیابی خواهند کرد و دستاورد های این جشنواره جهش و رستاخیزی در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد و اجازه خواهیم یافت تا دودانگه این سرزمین افسانه تمدن و طبیعت را بیشتر معرفی کنیم. دومین جشنواره گل محمدی برگزار می شود
امسال مردم این جشنواره را متفاوت ارزیابی خواهند کرد و دستاورد های این جشنواره جهش و رستاخیزی در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد و اجازه خواهیم یافت تا دودانگه این سرزمین افسانه تمدن و طبیعت را بیشتر معرفی کنیم. به گزارش شمال آنلاین، دومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی در شمال ایران در دودانگه ساری برگزار می شود.

دومین جشنواره گلابگیری دودانگه از 21 تا 22 اردیبهشت در روستای «کندلک» بخش دودانگه برپا می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر توسعه سطح زیر کشت باغات  گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازاریابی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و گردشگری است، فرصتی توأمان که می تواند باعث پایداری اقتصاد و اشتغال منطقه باشد.

بر اساس سیاست های راهبردی، تفاوت آشکاری بین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی با دیگر جشنواره هاست. در این جشنواره اهداف کوتاه مدت و بلند قبل از برگزاری جشنواره ترسیم شده از جمله: آشنایی بیشتر مردم منطقه از مزیت های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری، توسعه سطح زمین های زیر کشت مخصوصا اراضی شیبدار، معرفی دقیق منطقه با قابلیت های آن به گردشگران داخلی و خارجی، توانمند کردن جامعه محلی، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی و مانند اینها.

از اهداف کلی ما در این جشنواره بوده که خوشبختانه در سال کاری امسال سطح زیر کشت و آمادگی باغداران برای کاشت این گونه ها افزایش یافته، ایجاد شرکت بومی گل کاران و گیاهان دارویی تشکیل شد.

دستگاه گلاب گیری نیمه صنعتی توسط شرکت باغداران گل محمدی خریداری شده که در روز جشنواره افتتاح خواهد شد و همچنین چند سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری یا گذراندن مراحل اداری سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند که تحقق اهداف کوتاه مدت ما در این جشنواره بوده است،

آشنایی جامعه محلی و توانمند سازی آنان برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی، آشنایی مردم برای نفروختن زمین و تبدیل آن به ویلا که توجیه اقتصادی ندارد و همچنین توسعه صنایع دستی، احیا فرهنگ های ایرانی و اسلامی منطقه و ظرفیت سازی برای هویت و شکل دهی باورهای اصیل از عمده اموریست که باید به آن بپردازیم.

به نظر می رسد این جشنواره سهم مهمی در تولید و اشتغال جامعه محلی و استان داشته که برای عظمت بخشیدن به انجام مجدد آن در سالهای آتی دستگاه ها مرتبط باید نقش تام و کامل خود را ایفا کنند.

این جشنواره مدل موفقی از یک همکاری مشترک حوزه فرهنگ، کشاورزی و گردشگری است که می تواند الگوی دیگر جشنواره ها در استان باشد. همکاری خوب، فاخر و صمیمانه مردم دودانگه با ستاد.

جشنواره گل محمدی قابل ستایش بوده و به نظر می رسد مردم دودانگه به این باور رسیدند که همکاری بیشتر، آورده اقتصادی و بستر سازی مناسب فرهنگی را به همراه دارد و از این بابت بسیار خوشحال هستیم که کار صحیح و اصولی با مردم جواب مناسب داد،

استقبال آژانس های گردشگری برای تورهای گروهی و پیگیری های خانواده برای حضور و اقامت در دودانگه باعث خوشحالی است و به نظر می رسد هم سرمایه گذاران بخش خصوصی و هم دولت شرایط حضور متفاوت در دودانگه را بعنوان یک مقصد کم نظیر در ایران باید مورد توجه قرار دهند،

جشنواره امسال با تنوع بسیاری همراه خواهد بود و امیدواریم این حرکت باعث الگوی فرهنگی جدید در معماری، شیوه های کشاورزی، باغداری و گردشگری باشد و ما را یک قدم به اهداف درازمدت نزدیکتر کند، تا جایی که بتوانیم حضور گردشگران داخلی و خارجی فرهیخته را در موقعیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعت ممتاز را به صورت حداکثری و متناسب با توان محیطی و فرهنگی منطقه داشته باشیم،

در انجام این جشنواره به دنبال ایجاد هیجانات کاذب و زودگذر نخواهیم بود و صرفا برنامه ها جنبه سرگرمی نخواهند داشت، هدف ما در نهایت حضور گردشگر بعنوان فرصت های فرهنگی و  اقتصادی است موضوعی که باید بصورت جدی در دستور کار جشنواره های ملی و منطقه ای قرار گیرد.

در نهایت اعلام می کنیم امسال مردم این جشنواره را متفاوت ارزیابی خواهند کرد و دستاورد های این جشنواره جهش و رستاخیزی در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد و اجازه خواهیم یافت تا دودانگه این سرزمین افسانه تمدن و طبیعت را بیشتر معرفی کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار