به مناسبت نیمه شعبان، بهترین آذین بندی جشن های نیمه ی شعبان در کوچه ها و خیابان های دارالمؤمنین طهران براساس شاخص های 18 گانه در قالب "جشنواره شور انتظار" انتخاب و تجلیل می شوند.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۹۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام اینکه جشن های خود جوش و آذین بندی کوچه ها و خیابان ها ، خونی تازه در رگ های جامعه می دواند گفت : در قالب جشنواره « شور انتظار» از عاشقان بقیه ا... که با شور و شوق تولدش، به تزئین خیابان ها و کوچه ها می پردازند و در یک خیزش خودجوش دینی و فرهنگی، ارادت خود را به آستان آن حضرت اعلام می کنند سپاسگزاری کرده و خدمتگزاران این عرصه را برای فعالیت هر چه بهتر در سالهای آتی تشویق می نماید.

رییس فرهنگسرای اخلاق، تقویت هویت دینی و تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت های مذهبی محلات و تقویت مشارکت های اجتماعی را از جمله اهداف این جشنواره بر شمرد و در تشریح مراحل اجرایی آن گفت : در مرحله اول ، مشخصات و نشانی مکانهای آذین بندی شده در 21 محله منطقه چهارده با همکاری شورایاران ، ائمه محترم جماعات، معتمدین در محلات توسط مراکز فرهنگی تابعه از 11 تا 17 اردیبهشت ماه سالجاری احصاء شده و در مرحله دوم، کارشناسان ارزیاب و عکاسان از 18 تا 22 اردیبهشت براساس شاخص های 18 گانه به ارزیابی آذین بندی های محلات می پردازند.

سیدآبادی، رعایت موازین اصلاح الگوی مصرف، استفاده از عناصر ایرانی ـ اسلامی آذین بندی، عدم ایجاد مزاحمت برای عموم شهروندان، عدم آلودگی محیط، استفاده از پیام های اخلاقی، میزان مشارکت شهروندان، ضریب ایمنی نوآوری و ابتکار در آراستن محیط، تناسب میان محیط و آراستگی، تسهیلات و برنامه های جنبی را از جمله شاخص های ارزیابی آذین بندی های محلات عنوان کرد.

وی ادامه داد : فرم های ارزیابی آذین بندی های محلات 21 گانه منطقه چهارده در کمیته داوری در فرهنگسرای اخلاق بررسی و از هر محله، یک آذین بندی برتر انتخاب می شود و در آیین اختتامیه که چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور دست اندرکاران آذین بندی ها، شورایاران، نهادهای مردمی، ائمه محترم جماعات و مسئولان محلی و منطقه ای برگزار می شود تجلیل خواهد شد و نمایشگاه عکس های برگزیده از آذین بندی ها در نگارخانه کلک خیال از برنامه های جنبی جشنواره "شور انتظار" است .


فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار واقع است و شماره 33355036 آماده ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه مندان است
ارسال نظرات