شهدای مدافع حرم نشان دادند با مذاکره و دیپلماسی هیچ‌گاه در برابر دشمن به نتیجه نرسیده‌ایم، مذاکره و تعامل با غرب یعنی شکل‌گیری خان‌طومان‌ها...!
کد خبر: ۸۸۵۷۱۷۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرستانی که در دوران دفاع مقدس با این جمعیت اندکش 350 شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و هنوز هم راه و روش ایثار و گذشت در خطه مبارک باقیمانده است.

در حالی که نیروهای تکفیری تروریستی در کشورهای عراق و سوریه اقدام به کشتار بی‌رحمانه علیه مردم بی‌دفاع این دو کشور کرده‌اند و بارگاه مقدس ائمه اطهار در معرض تجاوز وحشیان تروریست قرار گرفت، سربازان بیدار و هوشیار ایران اسلامی برای دفاع از ناموس آل‌الله پا به این سرزمین‌ها گذاشتند تا با گذشت از خود، اسلام و ائمه اطهار زنده بمانند.

پس از مجروح شدن تعداد زیادی از رزمندگان و شهادت محمد شالیکار به عنوان نخستین شهید مدافع حرم فریدونکنار، مهندس شهید عابدینی نیز دومین شهید مدافع حرم این شهرستان نامگذاری شد.

شهیدی که پس از سه بار مجروحیت در سوریه باز هم در میدان نبرد حضور داشت و این بار «خان طومان» وی را کربلایی کرد.

شهید علی عابدینی پس از سه بار مجروح شدن حاضر به ماندن در کشور نشد و راه شهادت را برگزید.

به گفته همرزمان شهید عابدینی، وی از کسانی بود که یک گردان را عاشق خود کرده بود، در هر زمینه‌ای اعم از تاکتیک و تکنیک نظامی و مدیریت بر دیگران برتری داشت و صاحب سبک بود.

این شهید بزرگوار در دانشگاه و در مقطع لیسانس رتبه نخست را به دست آورد و از وی تجلیل شد اما جبهه‌های نبرد را بر درس ترجیح داد تا به هدف اصلی خود که شهادت است برسد.

هم‌رزمان وی معتقد بودند که شهید عابدینی بسیار باهوش و نترس بود، آنها گفتند که چندین بار حرکات خطرناکی از وی دیدند که احتمال شهادت وی را افزایش می‌داد، زمانی که به وی تذکر می‌دادند می‌گفت «سه بار است که مجروح می‌شوم، شهادت برای ما نیست» اما به این شهید بزرگوار بارها توصیه شد که شهادت خوب است اما امروز اسلام رزمنده می‌خواهد.

به گفته همراهان شهید عابدینی در یکی از جبهه‌ها مجروح زیادی دادند و مجبور شدند علی را به آنجا بیاورند، به اندازه‌ای در آن گردان خوش درخشید که حتی در نمازها نیز به وی اقتدا می‌کردند.

عابدینی‌ها نشان دادند با مذاکره و دیپلماسی هیچ‌گاه در برابر دشمن به نتیجه نرسیده‌ایم. مذاکره و تعامل با غرب یعنی شکل‌گیری خان‌طومان‌ها…!

چرا برخی‌ها نمی‌فهمند

تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران همانند این شهید فراوان به خود دیده است اما آنچه که مسلم است «اسلام برای ماندگاری خون می‌خواهد» و باید درود فرستاد بر این دلاورمردانی که خود و خانواده‌شان را ترک کرده و برای حفظ اسلام و انقلاب رهسپار شهادت می‌شوند نه آنهایی که در لانه موش خود غیب شده‌اند و سخنان سخفیف دشمن شادکن می‌زنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها