بهرام بیرانوند در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
نماینده دوره نهم مجلس گفت: بخش از دلیل مصرف گرا شدن جامعه ما به نوع سبک زندگی فعلی ما که برگرفته از فرهنگ غربی است بر می گردد متاسفانه در حال حاضر سبک زندگی ما به سمت زندگی مسرفانه و فرهنگ غربی پیش رفته است.
کد خبر: ۸۸۵۷۰۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

نفوذ فرهنگ غربی در کشور؛ عامل گرایش جامعه به سوی مصرف گراییبهرام بیرانوند نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تبعات مصرف گرایی و تجملات در جامعه بیان داشت: وقتی جامعه ای فقط به دنبال تجملات و مدگرایی باشد به یک جامعه مصرف گرا تبدیل خواهد شد.

بیرانوند با بیان این مطلب افزود: بر اساس تعالیم اسلامی انسان باید در زندگی مقتصد و میانه رو باشد و به اندازه نیازش مصرف کند اما وقتی اضافه بر نیاز استفاده کند و یا نابجا مصرف کند مصداق اسراف کار است که در شرع مقدس از اسراف کردن نهی شده ایم و خداوند در قرآن کریم هم به صراحت بیان می کند که مسرفین را دوست ندارد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به عوامل افزایش مصرف گرایی و تجمل گرایی جامعه مطرح کرد: بخش از دلیل مصرف گرا شدن جامعه ما به نوع سبک زندگی فعلی ما که برگرفته از فرهنگ غربی است بر می گردد متاسفانه در حال حاضر سبک زندگی ما به سمت زندگی مسرفانه و فرهنگ غربی پیش رفته است.

وی با بیان راهکارهای جلوگیری از این معضل گفت: باید سبک زندگی مان را بر اساس تعالیم و آموزه های اسلام قرار دهیم و از فرهنگ غربی دوری کنیم در این صورت است که می توانیم تا حد زیادی از مصرف گرا شدن افراد جامعه جلوگیری کنیم چراکه مصرف گرایی در حقیقت تلف کردن سرمایه های عظیم زندگی و کشور و آسیب زدن به خودمان است.


ارسال نظرات