معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات جاعلان مدارک تحصیلی، گفت: میدان مبارزه‌ با جاعلان را به‌جای وزارتخانه به استان‌ها برده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۵۷۰۶۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در خصوص «جعل مدارک تحصیلی»، اظهار داشت: در سال گذشته دو مورد در شهرستان‌های استان تهران و یکی در بوشهر جعل مدرک داشتیم که شناسایی شدند.

وی در خصوص اینکه «آیا جاعلان مدارک تحصیلی از کارکنان و مرتبطان با آموزش و پرورش بوده‌اند؟»، گفت: معمولاً جاعلان آموزش و پرورشی نیستند. آنها انواع مُهرها را دارند و با ابزارهای فناوری کار می‌کنند و نیاز ندارند در داخل آموزش و پرورش باشند؛ البته ممکن است درون آموزش و پرورش نیز افرادی داشته باشند.

زرافشان یادآور شد: سال 95-94 کمیته‌ای را در آموزش و پرورش فعال کردیم و اولین کاری که انجام دادیم، این بود که  مصاحبه‌ای با جاعلان مدارک انجام دادیم و نقاط آسیب‌پذیری خودمان را شناسایی کرده و کارگروهی تشکیل دادیم که در آن بخش‌های حراست، امتحانات، معاونت‌های آموزشی و نیروهای انسانی وجود دارد. 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کار دیگری که انجام دادیم، این بود که کمیته استانی تشکیل دادیم و این شناسایی‌ها توسط کمیته استانی صورت گرفت، در واقع میدان مبارزه‌ با جاعلان را به‌جای وزارتخانه به استان‌ها بردیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل لازم ابلاغ شد و چهار کمیته تخصصی تشکیل شد، گفت: درخواست کردیم دو کارشناس حقوقی ویژه تعیین شود زیرا در بحث جعل، نکاتی وجود دارد که باید کارشناس حقوقی متخصص این حوزه باشد تا در دادگاه بتواند دفاع کند؛ ضمن اینکه تأیید‌های تحصیلی نیز توسط پیشخوان دولت انجام شود که بسیار مؤثر است.

ارسال نظرات