مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه خبر داد؛

راه اندازی ۵۰ کارگاه تولیدی کوچک و زود بازده در تربت حیدریه

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: سال گذشته با پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی، 50 کارگاه تولیدی کوجک و زود بازده در این شهرستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۰۴۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
حسین صادق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: خلاء بوجود آمده از ادغام وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی باعث شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کنند تا بخشی ازمحرومیت زدائی در روستاها بصورت خودجوش و بسیج مردمی هدایت شود.
 
وی تصریح کرد: بسیج سازندگی با دو محور محرومیت زدائی و اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای محروم با حضور اقشار مختلف بسیج سعی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج روحیه تلاش و مجاهدت دارد.
 
صادق، محور نخست فعالیت های بسیج سازندگی را محرومیت زدائی عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت اسفناک بهره برداری غیر اصولی از منابع آبی در روستاها و بحران در بخش کشاورزی، مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها قوت گرفته و این سازمان بنا دارد تا در اردوهای جهادی با ارائه برنامه ها و راهکارها و همچنین پرداخت تسهیلات، علاوه بر ممانعت از مهاجرت روستائیان، بتواند تولید و اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم کند.
 
مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه اولویت اصلی اردوهای جهادی را استقبال روستائیان از اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: قبل از هر چیز مناطق محروم توسط اقشار مختلف بسیج شناسائی می شوند اما مهمترین اولویت آمادگی روستائیان، دهیار و اعضای شورای روستا از اردوهای جهادی است که در ادامه با فراهم بودن زمینه کار می توان بخش کوچکی از محرومیت روستا را پوشش داد.
 
وی با بیان اینکه هدف از اردوهای جهادی صرف فعالیت های عمرانی نیست، افزود: هدف اصلی از اردوهای هجرت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج روحیه تلاش و مجاهدت در بین آحاد مختلف مردم است که با برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف در عرصه های فرهنگی، احکام و همچنین اقتصاد مقاومتی روستائیان را توانمند می کند.
 
صادق اظهار داشت: در همین راستا سال گذشته ۸ هزار نفر روز متشکل از ۲۰ اردوی جهادی ۱۰ روزه، هفت روزه و سه و یک روزه توسط اقشار مختلف بسیج مساجد و محلات، دانش اموزی و دانشجویی در عرصه های عمران و آبادانی، مرمت و بهسازی و رنگ آمیزی مدارس، احداث و بهسازی منازل مددجویان کمیته امداد، فرهنگی، اجتماعی و روشنگری درمناطق محروم بخش های مرکزی، کدکن، رخ و بایگ برگزار شد.
 
مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه محور دوم فعالیت های سازمان مربوط خود را اشتغالزایی برشمرد و بیان داشت: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۲ سپاه و بسیج بصورت جدی وارد این عرصه شد و ابتدا با تعریف عرصه های تولید و اشتغال و پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۶ درصد در ۱۸ عرصه اقتصاد مقاومتی و ۱۲ عرصه صنایع تبدیلی ضمن کمک به واحدهای تولیدی نیمه تعطیل، اقدام به راه اندازی کارگاهای کوچک و متوسط زوده بازده کرده است.
 
وی اظهار کرد: سال گذشته با پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به افراد دارای طرح و واجد الشرایط ۵۰ کارگاه تولیدی کوچک در این شهرستان راه اندازی شد که می توان به نمونه های آن کارگاههای تولیدی پرورش شترمرغ، مرغ بومی، بلدرچین، آبزیان، دام سبک و سنگین، زنبور عسل، کمک به توسعه کشت زعفران و بافندگی اشاره کرد.
 
مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: با توجه به ۳۰ درصد ضایعات بخش کشاورزی بیشتر تمرکز سازمان روی صنایع تبدیلی است که با استفاده از این عرصه بتواند بخش مهمی از این ضایعات به چرخه تولید کشور بازگردد.
 
صادق گفت: در همین راستا و با توجه به ابلاغیه سازمان مبنی بر اینکه هر شهرستان و منطقه به تناسب ظرفیت های خود باید قطب صنایع تبدیلی شود، بسیج سازندگی محصول جهانی و استراتژیک زعفران را انتخاب کرد تا بتواند پرچم و گلبرگ های این محصول را در صنایع تبدیلی به چرخه تولید برگرداند.
 
وی مهمترین معضل کارگاههای تولیدی را عدم تکمیل زنجیره تولید، توزیع و فروش عنوان کرد و گفت: اگر صاحبان کارگاه های تولیدی از فروش کالاهای خود اطمینان داشته باشند به یقین با اشتیاق و رغبت بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند، از طرفی واردات بی رویه و قاچاق کالا این کارگاهها را همیشه در معرض تعطیلی و نیمه تعطیلی قرار داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها