یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت کنترل نرخ تورم در اقتصاد گفت: کنترل و کاهش نرخ تورم باید کلیدی‌ترین برنامه دولت دوازدهم باشد که به تبع آن می‌توان شاهد جذب سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغال در کشور باشیم.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۴۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی حق‌شناس  در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت آینده بیان کرد: کنترل نرخ تورم و تک رقمی نگه داشتن آن باید در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم قرار داشته باشد و این موضوعی است که در رسانه‌ها، مطبوعات و مناظره‌ها کمتر به آن توجه شده است.


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تورم سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش بسیاری روبرو شده در روزهای اخیر به این موضوع چندان توجهی نمی‌شود در حالی که اولویت دولت دوازدهم باید همچنان مهار تورم و تک رقمی نگه داشتن آن باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت تورم تک رقمی در رشد سرمایه‌گذاری در کشور گفت: زمانی که تورم تک رقمی در اقتصاد کشور مبنا و هدف باشد سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور توجیح پیدا می‌کند و بجای حرکت نقدینگی در کشور به سمت بازار دلالی چون سکه، ارزو خرید و فروش زمین حرکت کند، این سرمایه‌های در جهت سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی صرف خواهد شد.

حق‌شناس در توضیح اهمیت ایجاد فضای کسب و کار گفت: دولت جدید باید فضای کسب و کار را آنچنان تسهیل کند که نتیجه سرمایه‌گذاری صورت گرفته در کشور کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و به تبع آن کاهش فقر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: کلیدی‌ترین برنامه دولت دوزادهم کاهش و کنترل نرخ تورم است که این امر می‌تواند منجر به افزایش سرمایه ‌گذاری و به تبع آن اشتغالزایی در کشور شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اهمین اشتغال در اقتصاد کشور گفت: اشتغال یکی دیگر از اولویت‌های مهم دولت آینده به حساب می آید که  برای فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد اشتغال باید منابه لازم در جهت جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری فراهم شود.

حق‌شناس در ادامه افزود: منابع جذب افزایش سرمایه‌گذاری از بخش‌های متعددی چون منابع نفتی، اخذ مالیات، منابع خارجی و بخش خصوصی تامین می‌شود که هدف از این امر باید رشد فضای کسب و کار در کشور باشد.

وی در خصوص اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای اقتصاد کشور گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی دیگر از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود که  مستلزم ثبات قوانین و سیاست‌های پایدار است که اگر این عوامل در کنار یکدیگر وچود نداشته باشد به جذب سرمایه‌گذاری منجر نخواهد شد.

ارسال نظرات