وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد: تهدید کانادا در راستای اعمال سیاست‌ تجاری تلافی‌جویانه علیه آمریکا بی‌مورد و نابجا است و تاثیری بر تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه واردات الوار چوب نرم از کانادا به آمریکا ندارد.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۴۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بیلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد: اقدامات تجاری تلافی جویانه کانادا علیه آمریکا که به دلیل تصمیم کاخ سفید برای اعمال تعرفه گمرکی واردات علیه الوار چوب نرم کانادا صورت می‌گیرد، بی‌مورد است.

راس طی بیانیه‌ای که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شد اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم که در این زمینه مذاکرات می‌تواند منافع هر دو طرف را تأمین کند و آماده‌ایم تا به این سمت قدم برداریم. 

روز جمعه جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد: دولت کانادا در حال بررسی اعمال ممنوعیت برای صادرات ذغال سنگ حرارتی توسط شرکت‌های آمریکا به کانادا در پاسخ به تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه علیه الوار کانادا است. 

بنا به گفته یک مقام آگاه؛ کانادا همچنین در نظر دارد علیه واردات نوشیدنی، مصالح کف‌پوش و تخته چندلا از ایالت اورگان به این کشور تعرفه گمرکی اعمال کند.

طی هفته‌های گذشته و با آغاز اعمال تعرفه گمرکی 20 درصدی از سوی کاخ سفید برای واردات الوار چوب نرم از کانادا به آمریکا در ماه آوریل حجم مبادلات تجاری آمریکا با همسایه شمالی خود که دومین شریک تجاری بزرگ این کشور محسوب می‌شود، کاهش یافته است.

این اختلاف از آنجایی شکل که تولیدکنندگان الوار در آمریکا به دولت آمریکا شکایت کردند و مدعی شدند با توجه به بهره بردن تولید کنندگان الوار در کانادا از یارانه‌های دولتی آنها الوار را با قیمتی ناعادلانه به بازار آمریکا ارسال می‌کنند.

ارسال نظرات