خبرهای داغ:

اسامی تمام شهدای شوش برای نام‌گذاری معابر به شورای شهر اعلام شد

رئیس‌ بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران شوش از نامگذاری میادین و مکان‌های عمومی به نام شهیدان خبرداد و گفت: رسیدگی به مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید در اولویت کاری مسئولان این شهرستان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۲۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

علی الوار اظهار داشت: لیست تمام شهیدان شهرستان شوش را به کمیسیون نامگذاری شورای شهرشوش تحویل داده‌ و انتظارداریم اعضای این شورا به نام گذاری خیابان‌ها و مکان‌های عمومی  توجه بیشتری‌کنند.

وی گفت: رسیدگی به مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید در اولویت قرار گیرد و از همه مسؤولان این شهرستان انتظار داریم که برخورد مناسب‌تر و براساس تکریم و احترام با خانواده شهدا و ایثار‌گران داشته باشند.

الوار افزود: چند میدان و مکان عمومی در شهرستان شوش بنام شهید مدافع حرم  و نظم ،امنیت مزیّن شده است.

 رئیس بنیاد‌شهید و امور‌ایثارگران شهرستان شوش بیان کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ حماسه‌و‌ایثار و در راستای نامگذاری میادین، اماکن و خیابانهای اصلی بنام شهدا، میدان ابتدای ورودی شهرستان شوش از طرف اندیمشک، سالن اجتماعات برنامه‌های فرهنگی‌و‌هنری اداره ارشاد‌اسلامی و همچنین یک درمانگاه در شهر هفت‌تپه به نام اولین شهید مدافع حرم احمد‌حیاری این شهرستان نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پاسگاه انتظامی حسین‌آباد شوش به نام شهید نظم‌وامنیت عباس‌نادری تغییر یافت و همچنین یکی از میادین این شهر به نام این شهید نام‌گذاری شده است.

رئیس بنیاد‌شهید و امور‌ایثارگران شهرستان‌شوش افزود: پل جدید ساخته شده در شهر‌شوش که خیابان آزادی را به کوی شهیدرجایی، ابراهیم آباد متصل می‌کند به نام شهید جانباز اسماعیل‌طرفی نام‌گذاری شد.

 شهید احمد حیاری که تنها شهید مدافع حرم شهرستان شوش است، در مرداد ماه سال 1394 برای مبارزه با گروههای تکفیری به سوریه اعزام شد و در روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه به آرزوی همیشگی خود، شهادت دست یافت.

همچنین شهید عباس نادری فرمانده پاسگاه حسین آباد بخش مرکزی شهرستان شوش در سال 1358 دیده جهان گشود و در روز سه شنبه 22 دی ماه سال 1394 در درگیری با اشارار سارقان مسلح غیر بومی در غرب کرخه به شهادت رسید.

شهید والامقام اسماعیل طرفی  در بیستم مهر ماه سال 1340 هجری خورشیدی دیده به جهان گشود و در هفتم خرداد ماه سال 1367 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به گردن قطع نخاع شد. این‌ شهید در روز جمعه 31 اردیبهشت ماه سال 1395 هجری خورشیدی برابر با سیزدهم شعبان سال 1437 هجری قمری بال در بال ملائک آسمانی شد و به جمع شهدای اسلام پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها