امروز در تقویم کشور روز جوان است. جوانان نه تنها سرمایه‌های ارزشمند کشور به‌حساب می‌آیند بلکه برای تحول‌آفرینی و دستیابی به قله‌های پیشرفت مزیت و فرصتی بی‌بدیل محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۱۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه جوان در یادداشت امروز خود به قلم سید عبدالله متولیان وبا عنوان «جوانگرایی مدیریتی یک ضرورت جهادی و انقلابی » نوشت: در نامگذاری سال‌های اخیر، موضوعات اقتصادی به‌ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است، لیکن تحقق این شعارها به دلایل مختلف از جمله عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های فراوان جوانان برومند با فراز و نشیب‌های گوناگونی همراه بوده و نتیجه مطلوب و موردنظر نظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی به‌دست نیامده است. برخی سیاسیون که به ظرفیت‌های جوانان باور ندارند، جوانان را احساسی، ناپخته، بی‌تجربه و عجول معرفی و از استفاده از این ظرفیت و موهبت الهی شانه خالی کرده و با استفاده از نیروهای خسته، عافیت‌طلب، کم ریسک‌پذیر و بعضاً دنیاطلب و اشرافی عملاً فرصت‌سوزی می‌کنند. در شرایط فعلی رکود مرگبار و بسیار سنگین کشور را فرا گرفته و تولید مختل و متأسفانه به افسانه تبدیل شده است.

60 درصد صنایع کوچک و بزرگ تعطیل شده‌ و آنهایی هم که فعال هستند وضع نابسامانی دارند و به اذعان اغلب صاحبنظران با کمترین ظرفیت ممکن به روزمرگی مشغولند و هزاران بنگاه و کارگاه تولیدی نیز ورشکسته و تعطیل و کارکنان آنها به جمع بیکاران کشور اضافه شده‌اند. اشتغال (به‌ویژه اشتغال جوانان) به کلاف سردرگم و یک معضل لاینحل تبدیل شده و بیکاری بیداد می‌کند و متأسفانه مدیریت پیر و خسته خود را عاجز از اشتغالزایی معرفی و رسماً و علناً ایجاد 5/1 میلیون شغل در سال را شعاری انتخاباتی و دست نیافتنی می‌داند، این در حالی است که حتی بر اساس آمارهای سؤال برانگیز که افراد یک ساعت شاغل در هفته را بیکار نمی‌داند هم 7/12درصد افراد در کشور بیکارند. برخی آمارها جمعیت بیکاران کشور را حدود 7 میلیون نفر روایت می‌‌کند که بیشترین فراوانی را سنین کمتر از 30 سال با حدود 30 درصد به خود اختصاص داده است. نیاز امروز کشور برای مسئولیت‌های اجرایی و حل مشکلات اجتماعی و تحقق سیاست‌های کلان نظام، به عناصری است که در کنار اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی، از شور و نشاط جوانی همراه با روحیه انقلابی، رفتار جهادی و انگیزه قوی معنوی برای خدمت به مردم برخوردار باشند.

باید الگوی مدیریت در نظام اسلامی ما در عین احترام و استفاده از افراد مسن و پیر به‌عنوان سرمایه‌های کشور، از شاخصه سن‌سالاری و ثروت و قدرت‌سالاری به شاخص توانمندی و شایسته‌سالاری، شور و نشاط جوانی، روحیه جهادی، پاکدستی، ساده‌زیستی، بصیرت انقلابی و استکبارستیزی، ولایتمداری، ضد اشرافیت و دارای عزم جدی برای مبارزه با فساد تبدیل شود. نمی‌توان فراموش کرد که همین جوانان (ناپخته و خام «به زعم برخی سیاسیون خودشیفته») بودند که هشت جنگ را در برابر تمام جهان به بهترین شکل ممکن اداره کرده و زیباترین صحنه‌های مدیریتی را در عرصه دفاع و جهاد مقدس به تصویر کشیده و موجب حیرت جهانیان شدند. بی‌تردید اعتماد به جوانان غیور و انقلابی ایران، کشور را از مشکلات متعدد نجات خواهد داد و کشور را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

باید کسانی عرصه مدیریت کشور را به‌دست بگیرند که هرگز از خطوط قرمز نظام عبور نکنند، امریکا را دشمن شماره یک ملت ایران بدانند، به اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا باور قلبی و عملی داشته باشند و به مردم اعتماد داشته باشند، مشکل ما در جامعه امروزی ضعف نیروی انسانی و نبود نیروی کار نیست بلکه ضعف مدیریتی و عدم فراهم‌سازی زمینه اشتغال و معیشت جوانان است، از این رو مردم باید با چشم باز، آگاهی و شناخت به فردی باکفایت و کارآمد، متدین، شجاع، بااخلاص، انقلابی، آگاه، دانا، دارای احساس مسئولیت، کاردان، لایق، باعرضه، امانتدار، دارای روح مردمی، شاداب و بانشاط، مؤمن به هدف‌ها و ارزش‌های انقلاب، مؤمن به نیروی مردم و معتقد به حق مردم، مصمم در ریشه‌کنی فقر و فساد، دلسوز محرومین و مستضعفین، مؤمن به پیشرفت کشور، معتقد به اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی، استکبارستیز، ظلم ستیز، پایبند به خط و راه امام، مخالف فرهنگ غربی، رونق‌گر فرهنگ دینی، مدافع دین و ایمان مردم، دنیاگریز، ساده‌زیست، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز، احیاگر شعارهای انقلاب، معتقد به توانایی‌های ملی، آشنا به درد کشور و مردم و مخالف اشرافی‌گری رأی بدهند.


ارسال نظرات