فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: سال گذشته از جمله اقدامات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اراک ساخت 10 خانه محروم و اعزام 20 تیم پزشکی در راستای کمک به محرومان بوده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۴۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در همایش «عصر خاطره گروه‌های جهادی ناحیه بسیج اراک» در جمع سرگروه‌های اردوهای جهادی به بیان خاطراتی از حضور نیروهای جهادگر بسیجی در اردوهای جهادی پرداخت و گفت: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق دورافتاده و محروم علاوه بر مزیت‌های فراوانی که به همراه دارد بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی برای جامعه است.

وی افزود: سال گذشته ناحیه مقاومت بسیج اراک برای اولین بار در بحث ساخت خانه‌ محرومین باتوجه به اعلام آمادگی بسیجیان و استقبال گروه‌های جهادی از این پروژه‌های محرومیت‌زدایی موفق شدیم 10 باب خانه محروم را ساخته و تحویل آنان دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: سال گذشته در سرکشی که به همراه فرماندار اراک از روند ساخت چند خانه محروم در اراک داشتیم زمانی که رضایتمندی مردم و مسئولین را از اقدامات بسیج می‌دیدیم که دعاگوی تلاش بی‌منت و خدمت صادقانه بسیج بودند خستگی را از تن‌مان بیرون می‌کرد.

پاسدار رضایی با اشاره به اینکه امسال نیز ساخت خانه محروم همچنان در دستور کار ناحیه مقاومت بسیج اراک قرار دارد، گفت: امسال بنا داریم که کار ساخت خانه محروم را با همکاری کمیته امداد و بهزیستی برای محرومان دنبال کنیم که برای این منظور نیز تعدادی از خانواده‌های نیازمند شناسایی شده است.

وی افزود: اردوهای جهادی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که در این سال‌ها به خوبی توانسته علاوه بر سازندگی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم مناطق محروم، زمینه‌ساز خودسازی و آمادگی برای کار و تلاش در نسل جوان باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: ما خود شرمنده هستیم که نتوانسته‌ایم کاری را دنبال کنیم و این گروه‌های جهادی بودند که همت داشتند و برای بحث محرومیت‌زدایی و سازندگی تلاش کردند و در این مسیر با عشق به خدمت تلاش کردند.

پاسدار رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در اردوهای جهادی سال گذشته این ناحیه مقاومت گفت: در اردوهای یک‌روزه که با هدف کمک به محرومیت‌زدایی برگزار شد سال گذشته 212 گروه جهادی 17 نفره در این اردوها حضور داشتند و در مجموع 3604 نفر، در اردوهای 7 روزه جهادی حلقات صالحین پایگاه‌های مقاومت با محوریت اقتصادمقاومتی 45 گروه جهادی، در اردوهای 10روزه با بکارگیری ظرفیت 280 نفراردو در بخش مرمت و بازسازی و نوسازی مدارس 18 هزار مترمربع فضای آموزشی رنگ‌امزی و مرمت شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت حوزه کشاورزی در بحث اقتصادمقاومتی طرح «بسیج همگام با کشاورز» به منظور علمی کردن فعالیت‌های کشاورزی به منظور بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی 36 نفر از بسیج مهندسین به روستاها اعزام شدند و همچنین در بحث خدمت‌رسانی به مناطق محروم 20 تیم پزشکی به مناطق محروم در طول سال گذشته اعزام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بسیج سازندگی این ناحیه مقاومت برای سال جاری گفت: تمام توان و تلاش این است که امسال اردوهای جهادی در سطح شهرستان گسترش پیدا کند تا بتوانیم در بحث محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی به ویژه در مناطق محروم گام‌های بلندی برداریم لذا پس از فراغت از تحصیل و آغاز اوقات فراغت با حضور جوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی کار را دنبال می‌کنیم.

پاسدار رضایی در پایان سخنان خود از مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت اراک و جهادگران بسیجی که در طول سال گذشته فعالیت گسترده‌ای را در این زمینه داشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات