نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از وی‍ژگی‌های بارز شهید مطهری که نشات گرفته از شخصیت علمی-فکری ایشان بود؛ ایستادگی در برابر جریان‌های التقاطی و نفوذی فکری بود.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۳۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در جمع پایوران و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه شهید علامه مطهری در طول زندگی خود، هیچگاه مبارزه با جریان تحجر را کنار نگذاشت، گفت: شهید مطهری هرگز مبارزه با جریان تحجر را کنار نگذاشت؛ چه تحجر سنتی که در لباس ستیزه با عقل و فلسفه ظهور و بروز داشت و چه تحجر مدرن که در لباس ایسم‌های فکری چون مارکسیسم و لیبرالیسم یا روشنفکری سکولار خودنمایی می‌کرد.

وی افزود: همان گروه‌های منافقی که این استاد بزرگ و یار امام راحل و انقلاب را به شهادت رساندند دارای افکاری التقاطی بودند. برداشت این گروه برداشتی التقاطی بود، و شهید مطهری برای مقابله با این افکار التقاطی در سال‌های قبل از انقلاب با نوشتن کتاب‌هایی همچون اصول فلسفه و روش ریالیسم، در راستای مبارزه با اندیشه‌های کمونیسم و مارکسیسم، خط بطلانی بر اندیشه مارکسیستی و کمونیستی کشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در هر زمینه‌ای که دشمنان دست به قلم می‌شد این شهید بزرگوار در مقابل آن‌ها و مقابله با این جریاناتی که رنگ مذهبی داشتند کتابی را به رشته تحریر درمی‌آورد. نوشته‌های شهید مطهری گنج باعظمتی است که هرجا دشمن وارد می‌شد از اسلام و ارزش‌های اسلامی صاینت می‌کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امثال شهید مطهری در تاریخ کشور زیاد بودند، گفت: شهید مدرس، شیخ فضل‌الله نوری و دیگر عالمان دین از دوران مشروطیت در مقابل حکومت‌های قاجاری، رضاخانی و پهلوی به دفاع از حریم قرآن و ولایت ‌پرداختند و به دنبال جمهوری بر مبنای فقاهت اسلامی بودند. و شهید مطهری هم در مقابل حکومت پهلوی برای این هدف والا ایستاد و به شهادت رسید.

وی افزود: شهید مطهری پرچمدار مبارزه با جریانات انحرافی و التقاطی بود. آزاداندیشی یکی از ویژگی‌های بارز استاد شهید مطهری بود و این را می‌توان در مواجهه انتقادی او با تفکرات کلیدی اسلامی و غیر اسلامی مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تفاوت سبک زندگی روشنفکر انقلابی با روشنفکر غرب‌گرا در این است که روشنفکر انقلابی در متن جامعه و در کنار اقشار گوناگون، به ویژه اقشار ضعیف جامعه زیست می‌کند و روشنفکران سکولار، زیستی مستکبرانه دارند و خود را با حصر در زندگی طبقه متوسط و نخبه جامعه، در باتلاق سطحی‌گرایی و کج‌اندیشی غرق می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات