انقلابیگری یعنی سرگرم تشریفات و حاشیه و کارهای زرق و برق دار نشدن،تلاش بی پایان و خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم و گشوده شدن گره های تولید و کار و اشتغال با راهای میان بر.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۶۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری وگرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ،هفته معلم وکارکارگر در خطبه های نماز جمعه این هفته ابهر با اشاره به جایگاه معلم در مکتب تعلیم و تربیت اسلامی گفت: مقام معلم مقام والائی است ،مقامی بالاتر از مقام معلم نیست و بخاطر همین است که وارثان انبیاء شمرده می شوند،چنانچه امام صادق (ع) فرمودند" إنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ؛ دانشمندان وارثان پیامبرانند"

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص)افزود: روز قیامت نخست انبیاء شفاعت میکنند، سپس علما و بعد از آن شهدا، در نظام تعلیم و تربیت اسلامی معلم مسئول تمام مقدراتی است که برای یک کشور یا جامعه پیش می آید.

وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی معلمان در جامعه اظهار داشت: معلم مسئول تمام انسان هایی است که زیر دست او باید تربیت بشوند ،معلم اگر خودسازی کند ،تهذیب نفس نماید و حاکم بر خود باشد افراد جامعه صالح و صالحه خواهند بودو اگر خدای نخواسته معلم تربیت دینی نداشته باشد سبب انحراف نسلها و عصرها می گرددو جامعه را به خرابی می کشاند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با اشاره به رسالت خطیر معلمی در جامعه تصریح کرد: یکی از اهداف عالیه در دعوت انبیاء اخراج مردم از ظلمات به سوی نور بوده است که با تلاوت آیات الهی آنها را از ظلمت های کفر، جهل،گناه و فساد اخلاق بیرون آورده و به سوی نور ایمان و تقوا هدایت می نماید،رسالت معلم در جامعه همان رسالت خداوند است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به لزوم دعوت به پاکسازی و تربیت اخلاقی افزود: توقع اصلاح جامعه بدون اصلاح مربیان و معلمان آن جامعه توقعی بی جا و نارواست ،لذا پاکسازی و خود سازی را هرکسی باید خودش شروع کند ،عقاید و اخلاق و اعمالش را تطبیق با اسلام بدهد آنوقت به اصلاح دیگران بپردازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر در ادامه با اشاره به ویژگی های یک معلم و مربی خوب اظهار داشت : اخلاص در نیت و عمل ،تقید به عمل صالح ،حسن خلق و فروتنی ،عفت نفس ،علم به مقتضیات زمان و ایجاد زمینه برای شکوفایی و رشد تفکر و تعقل و معنویت در متربیان از جمله ویژگی های یک معلم و مربی می تواند باشد.

حجت الاسلام حسین محمدی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حضور حداکثری در پای صندوق های رای با اشاره به لزوم احساس مسئولیت بخاطر رای که به صندوق ها می اندازیم افزود: عزیزان بخاطر رای که به صندوق ها می اندازیم باید پاسخگو باشیم ،طایفه ای و قبیله ای رای ندهید ،شخصی چه در شورای اسلامی و چه در ریاست جمهوری اگر کاری برای دین اسلام کرد شما هم شریک هستیدو اگر پاروی خون شهدا گذاشت شماهم نیز شریک هستید.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری افزود: انقلابیگری به معنای بی نظمی در جامعه نیست چرا که نظم از خطوط اصلی انقلابیگری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر در پایان سخنان خود با تشریح شاخصه های انقلابیگری در جامعه افزود: انقلابیگری یعنی سرگرم تشریفات و حاشیه و کارهای زرق و برق دار نشدن،تلاش بی پایان و خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم و گشوده شدن گره های تولید و کار و اشتغال با راهای میان بر.

ارسال نظرات