رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

ایجاد ۵۰ هزار واحد تولیدی کوچک در سال ۹۶

سردار نعمان غلامی با بیان این که کشور را ظرفیت مردمی و حاکمیت دینی ساخته است، گفت: این سازمان با استفاده از تسهیلات خرد اشتغال‌زایی در سال جاری، زمینه ایجاد ۵۰ هزار واحد تولیدی کوچک را فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۴۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار نعمان غلامی بعداز ظهر امروز همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی کشور در باشگاه خبرنگاران جوان به فعالیت‌های این سازمان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی بسیج سازندگی کشور محرومیت‌زدایی و ساختن کشوری است که مردم در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب مجلس بسیج سازندگی می‌تواند در بخش‌های تولیدی کوچک و پروژه‌های عمرانی زودبازده و کوچک روستایی فعالیت کند، خاطرنشان کرد: از مجموع 130 هزار واحد صنایع تبدیلی 21 هزار واحد آن صنایع کوچک هستند و ما سال گذشته با استفاده از منابع بانک مهر اقتصاد توانسته‌ایم، به هر واحد کوچک 15 میلیون تومان منابع اختصاص دهیم، مضاف بر آنکه بیش از 3 هزار نفر الگوی اقتصاد مقاومتی را که توسط مختلف اجرا و به ثمر رسیده را معرفی کرده‌ایم.

 

یکی دیگر از طرح‌هایی که توسط بسیج سازندگی در سال گذشته اجرا شده، واکسیناسیون 14 هزار قطعه بومی در برابر بیماری نیوکاسل است که به گفته سردار غلامی توسط 10 هزار نیروی بسیجی داوطلب در 50 درصد روستاهای کشور انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: با تمام ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی پای کار آمدن دستگاه‌های دولتی با ظرفیت بسیج فاصله دارد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین از اجرای 450 هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و 50 هزار هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی طی تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسیده خبر داد و افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز در سال گذشته توانستیم 37 هزار واحد کوچک را در کشور ایجاد کنیم.

 

وی همچنین از اجرای 5400 طرح کوچک عمرانی در کشور توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: همچنین بسیج مهندسین صنعتی را با بیش از 150 گروه صنعتی ایجاد کرده‌ایم، تا مطالعاتی در حوزه صنایعی که نیمه‌فعال یا راکد هستند، انجام دهند.

 

سردار غلامی همچنین از اعزام 27 هزار و 700 داطولب به نقاط مختلف کشور در ایام نوروز خبر داد و افزود: این نیروها بیشتر در استان‌هایی همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کرمان فعالیت کرده‌اند و حتی تیم‌های تخصصی پزشکی که اعزام شده بودند، به 140 هزار نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

 

وی همچنین به احداث 200 مورد واحد مسکونی و 270 مورد بازسازی خانه نیازمندان توسط نیروهای جهادی اشاره کرد و گفت: بسیج با تمام توان در تمام حوزه‌هایی که دولت بخواهد، اعلام آمادگی کرده‌ است.

 

سردار غلامی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند اگر برجام نبود، کشور ساخته نمی‌شد که او پاسخ داد: کشور ما کشوری منحصر به فرد است که هم در ایجاد انقلاب و هم در استقامت مردم در برابر جنگی که شرق و غرب دست به دست هم داده بودند تا این کشور را از عرصه محو کنند، نشان دادند که حاکم کردن ارزش‌های دینی و مردمی سبب ادامه این انقلاب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کارشناس یا ایده‌ خارجی در کشورمان نیامده که پیاده شود و ما اکنون در موقعیت کنونی در جایگاهی هستیم که هر روز قدس و 22 بهمنی که خلق می‌شود، به دلیل حضور در صحنه مردم و حاکمیت دینی است.

 

سردار غلامی هدف‌گذاری بسیج سازندگی در سال 96را ایجاد 50 هزار واحد تولیدی در سال 96 عنوان کرد و گفت: در کشور 30 درصد محصولات کشاورزی و باغی به ضایعات تبدیل می‌شود که با مطالعاتی که طی 2 سال گذشته انجام شده برای هر شهرستان یک قطب صنایع تبدیلی شناسایی و تعریف کرده‌ایم و هر کدام که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد، به نتیجه خواهد رسید.

 

به گفته وی، برای هر واحد صنایع تبدیلی نیز تبلیغات و زنجیره ارزش نیز در نظر گرفته شده است.

 

سردار غلامی این را هم گفت که با توجه به تجربه 4 ساله در عرصه تولید و اشتغال امسال 130 هزار واحد تولیدی کوچک ایجاد و برای آنها در مجموعه اتحادیه‌ها و صنوف خوشه‌بندی خواهیم داشت، چرا که سال گذشته فقط با استفاده از ظرفیت خود افراد و ارائه مشاوره 4 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

 

خبری دیگری که رئیس سازمان بسیج سازندگی به آن اشاره کرد، ایجاد بانک‌های قرض‌الحنسه‌ای بود که مردم سپرده‌شان را در آن قرار داده تا منبعی برای ایجاد واحدهای تولیدی بشود.

ارسال نظرات