رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری:
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری از تجدید نظر ۸۰ درصدی معترضین در خصوص رد صلاحیت‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۸۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اردشیر نوریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد:۴ هزار و ۷۲۰ داوطلب برای حضور در انتخابات شورا روستا ثبت‌نام کرده است که از این تعداد ۱۰۳ نفر رد صلاحیت شده است.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۸ مورد اعتراض زده‌اند خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام گرفته و استعلام از مراجع مربوطه ۴۸ نفر مورد تایید قرار گرفتند و ۳۰ نفر رد صلاحیت شده‌اند.
 
این مسئول با بیان اینکه یک هزار و یک نفر هم برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند عنوان داشت: از این تعداد در بررسی نخست ۹۳۵نفر مورد تایید قرار گرفته و ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند و پس از اعتراض در هیئت اجرایی انتخابات استان مورد بررسی قرار گرفت که ۲۶ نفر در پایان احراز صلاحیت شدند و تنها ۷ نفر مورد تایید قرار نگرفته‌اند.
 
رئیس هیئت اجرایی انتخابات در ادامه گفت: ۷۹ درصد از رد صلاحیت‌ها مورد تایید هیئت عالی نظارت قرار گرفته است و ۲۱ درصد رد صلاحیت شده است.
 
نوریان با بیان اینکه حضور بانوان در کاندید شدن شورای شهر و روستا در شهرها ۱۰ درصد و در روستا فقط با ۳ درصد همراه بوده است گفت: حضور افراد زیر ۳۰ سال در انتخابات دوره ۵ شورایی شهر و روستا باکاهش روبه رو بوده است.
 
وی به تحصیلات داوطلبان نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد:  ۱۷ درصد از داوطلبان در روستا دارایی تحصیلات عالی هستند و این آمار در داوطلبان شورای شهر به ۹۲ درصد می‌رسد
 
این مسئول تصریح کرد: همه تائید صلاحیت‌ها در چارچوب قانون و بر اساس استعلامات چهارگانه بوده است.
 
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: قانون انتخابات دارای نقص و خلاء‌هایی وحود دارد که باید آن نقاط در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
 
نوریان در ادامه با بیان اینکه فقط دو فرمانداری اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی کرده‌اند عنوان کرد: با الکترونیکی برگزار شدن انتخابات بسیاری از مشکلات را از بین خواهد برد.
 
وی همچنین از فعالیت ۹۷۵ نفر به عنوان ناظر در انتخابان اشاره کرد و گفت: ۴۵ نفر نیز در هیئت نظارت شهرستان‌ها و ۷۵ نفر در هیئت نظارت بخشی فعالیت خواهند کرد.
 

ارسال نظرات