اسناد مربوط به تخلف وزیر آموزش و پرورش درباره واردات کالاهای حاشیه‌ساز اخیر را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۷۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران توضیحات مفصلی راجع به تخلف اخیر وزیر آموزش و پرورش و دختر او در واردات پوشاک به کشور و دپوی آن در منزل شخصی در لواسان ارائه کرد.

این موضوع پس از انتشار اول  در هفته گذشته، در مناظره روز جمعه کاندیداهای ریاست‌جمهوری توسط محمدباقر قالیباف مطرح و به واسطه آن انتقاد شدیدی نسبت به دولت حجت‌الاسلام روحانی صورت گرفت. محمدباقر قالیباف با یادآوری وضعیت نامناسب معیشتی معلمان و همچنین فساد بزرگی که در دولت حجت‌الاسلام روحانی نسبت به صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمد تاکید کرد که وقتی وزیر آموزش و پرورش دولت دست به چنین کارهایی می‌زند و دغدغه او اینچنین اقداماتی است چگونه می‌توان نسبت به بهبود وضعیت معلمان و ارتقای اوضاع آموزشی و پرورشی کشور امیدوار بود؟

اما اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از صحبت‌های قالیباف درصدد آن برآمد تا نسبت به آن جواب داده و شبهات را برطرف کند. اما به نظر می‌رسد اظهارات جهانگیری بیش از هرچیز به قبیح بودن این اقدام وزیر دامن زد و در اظهارات جهانگیری در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های انتقادآمیز بسیاری روبرو شد. جهانگیری گفت: "«من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این مساله برایش اتفاق افتاده، چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش‌وپرورش است. یک دختری این وزیر دارد، فوق‌لیسانس داشته، بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌هایی بوده که وارد کرده است»."

+ بیشتر بخوانید:سه نکته‌‌ای که درباره اظهارات جهانگیری غفلت شد/ مگر چند وزیر مشکوک به قاچاق‌اند؟!

اما محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود پس از سوالات خبرنگاران در این باره، توضیحات مفصلی ارائه کرد. او در صد و دوازدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت "آمیتیس طراوت کودکی" که رئیس هیات مدیره آن وزیر آموزش و پرورش و مدیرعاملش، دختر ایشان بوده، اقدام به واردات 2 محموله پوشاک از خارج از کشور کرده که این محموله‌ها با کارت بازرگانی شرکتی دیگر تحت عنوان " شرکت تولیدی - بازرگانی راتیم گستران طبرستان" به آدرس فریدونکنار، وارد شده که این شرکت اساسا حوزه فعالیتش فنی- مهندسی بوده و نمی‌توانسته در زمینه واردات پوشاک فعالیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره موضوع واردات پوشاک بوسیله دختر وزیر آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی در رابطه با شرکت "آمیتیس طراوت کودک" متعلق به وزیر آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: در جلسه قبل عرض کردم که گزارشی از طریق نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسان می رسد مبنی بر اینکه در ویلایی در لواسان کالای قاچاق تخلیه و از آنجا منتقل می شود.

وی افزود: مقام قضایی بر اساس گزارش رسمی ضابط، دستور بازرسی ویلا را می دهد که در آن زمان دو نفر سر می رسند و می گویند ما محافظ وزیر آموزش و پرورش هستیم و این خانه وزیر است و این پوشاک هم مربوط به دختر وزیر است که مجوز دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آن ویلا تا بررسی بیشتر پلمپ می شود تصریح کرد: گزارش به مقام قضایی در لواسان بر می گردد وبا توجه به اظهارات اولیه عنوان می شود که این پرونده مربوط به تعزیزات است. اصل گزارش مربوط به چهارم اردیبهشت ماه بوده است که فردای آن تعطیل رسمی بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: روز چهارشنبه قرار است که اسناد و مدارکی تحویل دهند. پنجشنبه و جمعه هم تعطیل بوده است و روز شنبه پرونده به تعزیرات می رود. روز یکشنبه 11 اردیبهشت می‌گویند گزارش به تعزیرات می رسد و تعزیرات هم روز دوازدهم و با فاصله کمتر از 48 ساعت حکم را صادر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت : در جلسه قبل عرض کردم که تکلیف این موضوع باید در تعزیرات روشن شود و بنده به دلایلی عنوان نکردم محموله‌ها متعلق به چه کسی بوده است؛ اما این عرض بنده در چهارشنبه هفته گذشته مورد نقد دولت قرار گرفت. رئیس محترم سازمان تعزیرات جناب آقای پورمحمدی مصاحبه ای می کند و اظهارات بنده را نقد می کنند و عنوان می‌کنند که چون اسم وزیر برده نشده، همه وزرای دولت و همه فرزندان وزرا زیر سوال رفته اند.

وی ادامه داد: همچنین اضافه می کنند که این گزارش دیر به دست ما رسیده است؛ روز یازدهم به دست ما رسیده است و روز دوازدهم اردیبهشت شعبه 27 دادگاه تعزیرات حکومتی که زیر نظر دولت است حکم صادر می کند و تبرئه می کند و عنوان می کند که این کالای قاچاق نیست.

معاون اول قوه قضائیه همچنین به بیان توضیحاتی در رابطه با اساسنامه شرکت آمیتیس طراوت کودک  پرداخت و تصریح کرد: اساسنامه این شرکت در روزنامه رسمی درج شده است و متعلق به وزیر آموزش و پرورش آقای فخرالدین احمدی آشتیانی و خانواده ایشان است که در سال 93 به ثبت رسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه از آن تاریخ تا به امروز بر مبنای اساسنامه ای که ثبت داده است، اعلام شده که رئیس هیئت مدیره آن، وزیر محترم آموزش و پرورش و مدیر عامل دختر ایشان است افزود: در طول سال 95 هم هئیت مدیره 3 تا 4 جلسه داشته و همه صورتجلسات نیز در تیر ماه ، دی ماه و اسفند ماه با امضای آقای آشتیانی و دختر ایشان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل امضا شده است. 


آگهی تاسیس شرکت راتین گستران طبرستان که وزیر آموزش و پرورش با استفاده از کارت این شرکت واردات کرده است. این کار فی‌نفسه تخلف است

آگهی شرکت آمیتیس طراوت کودکی؛ رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش است. حضور همزمان او به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت و وزیر آموزش و پرورش هم فی‌نفسه تخلف است

سندی که نشان می‌دهد کالاهای وارد شده با کارت بازرگانی شرکت راتین گستران بوده است

کارت بازرگانی‌ای که شرکت متعلق به وزیر آموزش و پرورش و دخترش از طریق آن کالا را وارد کرده‌ و بر این اساس دچار تخلف آشکار شده‌اند


ارسال نظرات