شماری از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان امروز و با حضور در روستای تاریخی بیابانک، در حرکتی فرهنگی بافت تاریخی این روستا را پاکسازی کردند.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۹۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، کارکنان این اداره کل ضمن بازدید از بافت تاریخی و جاذبه‌های این روستا از جمله مسجد جامع، یخچال ، آب انبار ، قلعه تاریخی و اقامتگاه های
بوم گردی منطقه، اقدام به پاکسازی محیط این روستا کردند.
این بازدید با هدف آشنایی بیشتر با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این روستا ، بازدید از اقامتگاههای بوم گردی در دست احداث در این منطقه و بررسی ثبت آثار تاریخی این روستا در فهرست آثار ملی انجام شد.
روستای تاریخی بیابانک در گذشته بنام بيابانك خندق معروف بوده است و در 25كيلومتري شرق لاسجرد، هفت كيلومتري جنوب سرخه و 40  كيلومتري جنوب غربي شهر سمنان قرار دارد .
شواهد و قرائن موجود در روستا از جمله ديوارهاي به جا مانده از مسجد جامع و قلعه گبري‌ها و خانه‌هاي مسكوني قديمي، نشانگر برخورداری این روستا از سابقه تاریخی است.
به گفته اهالي، قدمت تاريخي اين روستا به قبل از اسلام مي‌رسد تا جائيكه حفر قنات طره كه قسمتي از آب مورد نياز روستا را تامين مي‌کند را به زمان امام حسين (ع) نسبت مي‌دهند.
آرامگاه شيخ علاء الدوله بيابانكي سمناني نیز در 6 كيلومتري روستای بيابانك واقع شده است و گواهی بر قدمت و تاريخ روستا دارد .
بناهایی از جمله یخدان، آب انبارها ،آتشکده و بافت تاریخی روستا به همراه دالان‌های سرپوشیده متعدد از شاخصه های این روستای تاریخی است.
روستای بیابانک در شهرستان سرخه واقع شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها