رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان:

55 پروژه محرومیت زدایی در 3 روستای استان سمنان اجرایی می شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اینکه 128 دهستان در کل کشور برای سال جاری برای محرومیت زدایی هدف گذاری شده اند، گفت: 3 روستای استان سمنان نیز در این طرح هدف گذاری شده اند.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۷۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، جبار دوست محمدیان رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  سال گذشته بودجه 16 میلیارد تومانی برای طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اختصاص داده شد، گفت: تسهیلاتی بالغ بر 11 میلیارد و 300 میلیون تومان به 742 نفر پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: طرح های اقتصاد مقاومتی استان در عرصه‌های آبزیان، قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، اصلاح باغات، تولید گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، احداث گلخانه و صنایع دستی می باشد.

ایجاد 8 قطب صنایع تبدیلی در سطح استان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه 8 قطب صنایع تبدیلی در استان ایجاد شد، اظهار کرد: هر شهرستان در یک عرصه در حوزه صنایع تبدیلی فعالیت می کند.

دوست محمدیان همچنین تصریح کرد: صنایع تبدیلی محصولات انار، برگه زدآلو، زیتون، پودر پسته، فلفل، گیاهان دارویی، لبنیات، اسباب بازی به ترتیب در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، میامی، آرادان، مهدیشهر، سرخه ایجاد شده است.

27 هزار و 676 نفر به اردوی جهادی اعزام شدند

وی با بیان اینکه 27 هزار و 676 نفر سال گذشته در اردوی جهادی شرکت کردند، گفت: افراد اعزام شده در بخش های عمرانی، روشنایی، زمین کشاورزی، لایروبی جویبار، حفرکانال، سنگ کاری و سیمان کاری، تعمیر خانه بهداشت ،مساجد و ساخت سرویس بهداشتی به عمران و آبادانی مناطق مختلف کمک کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در ادامه افزود: 20 هزار نفر در قالب اردوی جهادی یک روزه به مناطق محروم اعزام شدند که بیشترین اعزام ها در سال 95 بوده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح های آبرسانی در سطح استان گفت:  9 طرح در خارتوران، یک طرح در امام زاده عبدالله روستای ایج، یک طرح در روستای رامه بالا و پایین اجرایی شده است.

دوست محمدیان همچنین تصریح کرد: 8 مورد احداث و تعمیر مساجد و حسینه در روستاها، 75 مورد ساخت خانه برای نیازمندان در مناطق محروم به صورت مشارکتی با کمیته امداد استان، ساخت 3 غسال‌خانه، ساخت 3 یادمان شهدا، تکمیل 2 پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و ساخت 2 مورد سرویس بهداشتی برای محرومین در سال 95 اجرایی شده است.

2 بیمارستان تک تخصصی در شهرستان میامی و سمنان راه اندازی شد

وی با اشاره به اعزام 112 تیم پزشکی به مناطق محروم در سال 95 بیان کرد: بیش از 760 پرنسل کادر درمانی، پزشک به مردم محروم خدمات ارائه دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه 2 بیمارستان تک تخصصی در شهرستان میامی و سمنان راه اندازی شد، اظهار کرد: در بخش معاینه چشم پزشکی، پزشک عمومی، جراحی دندان، رادیولوژی، زنان و زایمان، دندان پزشکی به روستاییان خدمات ارائه شد.

55 پروژه محرومیت زدایی در 3 روستای استان سمنان اجرایی می شود

دوست محمدیان با اشاره به اینکه 128 دهستان در کل کشور برای سال جاری برای محرومیت زدایی هدف گذاری شده اند، بیان کرد: 3 روستای استان سمنان نیز در این طرح هدف گذاری شده اند.

وی از اجرایی شدن 55 پروژه محرومیت زدایی در استان سمنان در سال جاری خبرداد و گفت: این پروژه ها در روستاهای محروم استان اعم از خارتوران شاهرود، فرومد میامی و قهاب رستاق دامغان اجرا می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان همچنین تصریح کرد:19 پروژه در خارتوران، 17 پروژه در فرومد و 19 پروژه  در قهاب رستاق از سوی منابع طبیعی، دامپزشکی، آب و فاضلاب، جهادکشاورزی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن پروژه های مذکور 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح ها 6 میلیارد تومان از سوی سپاه و 6 میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دستگاههای اجرایی پرداخت خواهد شد.

28 هزار نفر به ارودهای جهادی اعزام می شوند

دوست محمدیان با بیان اینکه در سال جاری 28 هزار نفر به ارودهای جهادی اعزام می شوند، گفت: افراد متقاضی در قالب اردوهای جهادی 12 روزه تا یک روزه در سطح استان اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اینکه 115 تیم پزشکی نیز در سال 96 به مناطق محروم می روند، بیان کرد: 2 مورد برپایی بیمارستان تک تخصصی نیز برای روستاهای محروم استان در سال جاری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار