عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با «بسیج»:
جعفر قادری گفت: بانک هایی که بر مبنای قانون و مصوبات قانونی انجام می‌دهند در رقابت نابرابر افزایش نرخ سودهای بانکی، عقب مانده اند و متاسفانه بانک مرکزی در برابر این همه نابرابری ها، منفعلانه رقتار می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۲۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷

جعفر قادری عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک مرکزی باید سیاست پولی را در جهت بهبود عملکرد اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد. اعمال سیاست پولی مناسب در میزان سطح تورم، تولید و بیکاری نقشی تاثیر گذار دارد.

وی با بیان اینکه میزان حجم نقدینگی در کشورمان روند افزایشی دارد افزود: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با بحران مالی مواجه هستند که با توجه به رکود بزرگ که در ابعاد سنگین در اقتصاد کشورمان به وقوع پیوسته است روند بهبود اقتصادی خیلی کند صورت می گیرد.

قادری در ادامه بیان داشت: بانک ها هم در این مسابقه افزایش نرخ سود،  عقب نشینی نمی‌کنند؛ متاسفانه برخی بانک ها نرخ سودهای بالای 25 درصد بابت تسهیلات ارائه شده از سپرده گذاران دریافت می‌کنند.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد:  بانک هایی که فعالیت های مالی خود را بر مبنای  قانون و مصوبات قانونی انجام می‌دهند و در مصوبات شورای پول و اعتبار هم حضور دارند از رقابت نابرابر افزایش نرخ سودهای بانکی، عقب مانده اند از اینرو بسیاری از منابع مالی خود را هم از دست داده و متاسفانه بانک مرکزی در برابر این همه نابرابری ها، منفعلانه رفتار می‌کند.

 قادری در خاتمه افزود:  اشکالاتی که از سوی بانک مرکزی ایجاد شده باعث شده است که عملا نرخ سودهای تسهیلات مالی بانک ها بیش از 25 درصد هم برسد طبیعی است که با  نرخ سود بالایی که وجود دارد بسیاری از واحدهای تولیدی، راهی جز ورشکستگی و تعطیلی در پیش ندارند و  سرمایه گذاری هم در بخش تولیدی به حداقل خواهد رسید تولیدکنندگان نمی توانند از تسهیلاتی که با نرخ های سود بالایی ارائه می‌شود سودی را به دست آورند.
ارسال نظرات