با حضور فرمانده سپاه سلمان انجام شد

برگزاری همایش محوری سالروز تشکیل بسیج سازندگی

همایش محوری سالروز تشکیل بسیج سازندگی با شعار خدمت بی منت در سپاه شهرستان نیمروز برگزارشد
کد خبر: ۸۸۵۶۳۴۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری گفت:همایش محوری سالروز تشکیل بسیج  سازندگی با حضور فرمانده سپاه سلمان به همت بسیج سازندگی استان و همکاری قرارگاه قدس، 225پروژه در عرصه‌هاي مختلف اقتصاد مقاومتي و محروميت‌زدايي در سراسر استان افتتاح و به بهره برداری رسید
فرمانده سپاه سلمان در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور اقشار مختلف مردمی و جمعی از ائمه جمعه و مسئولان منطقه انجام شد، گفت: خدمت باید انقلابی، بی منت و بدون چشم داشت باشد.
سردار حسین معروفی افزود: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به سختی به دستمان رسیده است و نیابد به راحتی از دستمان بدهیم و در این راستا باید هوشیارانه و همگانی به کار و تلاش بپردازیم.
وی ادامه داد: امام راحل(ره) در اوایل انقلاب دستور ابتکارانه برای تشکیل جهاد سازندگی در کشور داد که بسیاری از پروژه های عظیم باقیمانده از آن زمان مربوط به فعالیت های جهاد سازندگی است اما پس از چند سال جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی ادغام شد و خلا نبود آن در کشور احساس می شد.
وی در ادامه بیان کرد: پس از مدتی بسیج سازندگی در کشور راه اندازی شدتا خلاء نبود جهاد سازندگی را پر کند، این بخش از بسیج بدون هیچ خط و نشان سیاسی، قومی و مذهبی و با تفکر انقلابی به فعالیت می پردازد.
سردار معروفی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گفت: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت جاری، هزار خانه محروم با کمک قرارگاه قدس و سپاه سلمان احداث درست کردیم که به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم تحویل داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: دستورات رهبر معظم انقلاب به مثل فرامین امام راحل(ره) نباید بر زمین بماند و ما نیز دستور آقا را براساس دستورات سلسله مراتب سپاه اجرا کردیم و برای احداث 5هزار خانه محروم دیگر را نیز به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی کرده ایم.
وی بیان کرد:از تعداد هزار خانواری که صاحب خانه می شوند حتی یک نفر را هم نمی شناسیم.
فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: از دهه فجر پارسال تا کنون 75واحد اقتصادی در استان افتتاح داریم که 2میلیارد و 700میلیون تومان برای آنها هزینه صرف شده است.
وی با اشاره به پرداخت 14میلیارد و 300میلیون تومان تسهیلات برای عرصه های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به زیاد بودن میزان وام، امسال با کاهش مبلغ، به تعداد بیشتری تسهیلات خواهیم داد.
وی گفت: هفته آینده هزار واحد مسکن با محوریت قرارگاه قدس به محرومین تحویل داده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های در دست پیگیری سپاه، برگرداندن 350طلبه سیستانی به استان و دعوت از سرمایه داران و افراد تواتمند از نظر مالی برای فعالیت در استان است.
فرمانده سپاه سلمان با تاکید بر این مطلب که هرکس انقلابی فکر کند در بسیج سازندگی جای دارد، خاطر نشان کرد: در این نهاد گره های کور را با حضور و توان خود مردم حل می کنیم.
سردار معروفی گفت: انقلابی بودن به معنای غیر محافظه کار بودن و کسی که در مسیر پیش روندگی و برندگی  انقلاب و نظام گام برداشته و کسی که برای پیشرفت مردم و رفع مشکلات مردم اقدام کند.
وی با تاکید اینکه هرکس لایق و توفیق خدمت به مردم را پیدا نمی کند، تاکید کرد: افرادی که در منسبهای مختلف قرار گرفته اند باید از داشتن فرصت برای خدمت کردن به مردم  باید خدا را همیشه شکر کرد برای این توفیق خدا را شکر بگویند و برای خدمت به مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به انتخابات 29اردیبهشت تاکید کرد: باید هوشمندانه عمل کنیم و حضورمان در انتخابات با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب، با معیار صحیح باشد تا روز قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم.
همچنین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان افزود:این همایش با شعار خدمت بی منت ودر راستای افتتاح همزمان 225پروژه وعرصه در سراسر استان در شهرستان نیمروز برگزارشده است
وی بیان کرد :در این همایش که به صورت ویدیو کنفرانس از شهرستان نیمروز برگزار شد، تعداد 65طرح اقتصاد مقاومتی و160پروزه محرومیت زدایی افتتاح شد
ارسال نظرات