مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، از اجرای برنامه تعالی مدرسه در 30 درصد مدارس کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۳۲۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در خصوص «مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری»، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود 7 هزار مدرسه به برنامه تعالی مدرسه اضافه شدند و این موضوع در سال تحصیلی آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری در برنامه تعالی مدرسه گام اول این است که همه مدیران مدارس آموزش ببینند، اما بر اساس الگوی هدف‌‌گذاری 4 ساله‌ای که داریم، سال تحصیلی آینده الگوی هدف گذاری سال چهارم را پوشش می‌دهیم؛ یعنی در سال تحصیلی آینده 30 درصد مدارس در همه دوره‌های تحصیلی، مجری برنامه تعالی مدرسه می‌شوند.

محبی کار بعدی این اداره کل را در راستای برنامه تعالی مدرسه عنوان کرده و تصریح کرد: برگزاری نخستین «کنفرانس ملی کیفیت و تعالی مدرسه» از جمله برنامه‌هاست که با همکاری دانشگاه‌های مختلف و دبیرخانه شورای هماهنگی علمی، در پاییز و در تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی به دانش‌آموزان، متذکر شد: علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها، تأکید بر رویکرد کارآفرینی است و در سال گذشته در کردستان برنامه‌ریزی کردیم که سرگروه درس کارآفرینی را به مسئولان توسعه کارآفرینی تبدیل کنیم و دبیرخانه کشوری تفکر و کار آفرینی را ایجاد کردیم تا برنامه‌های دانش‌آموزی را به سمت مهارت‌های کارآفرینی ببریم.

وی بیان داشت: در حال حاضر در همه مدارس بازارچه کسب و کار راه‌اندازی شده و فعال است؛ ضمن اینکه در خصوص معلمان نیز همچنان بحث کیفیت بخشی با رویکرد درس پژوهی ادامه دارد.

محبی در خصوص «وضعیت نیروی انسانی متوسطه اول»، یاد‌آورشد: در مجموع حدود 3 میلیون دانش‌آموز و حدود 150 هزار معلم و مدیر در این مقطع وجود دارد.

ارسال نظرات