خبرهای داغ:

روایت تصویری از زندگی مردم شیراز در دهه ۶۰/ نمایشگاه نقاشی «نوستالژی‌های دهه ۶۰» برپا شد

نمایشگاه نقاشی « نوستالژی‌های دهه ۶۰» به مناسبت هفته شیراز به روایت تصویری زندگی مردم در آن دوران می‌پردازد.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۸۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
 نمایشگاه نقاشی « نوستالژی‌های دهه 60» به مناسبت هفته شیراز به روایت تصویری زندگی مردم در آن دوران می‌پردازد و ساختار سبک زندگی مردم شیراز در دهه 60 را نشان می‌دهد. 

این نمایشگاه که در 19 تابلو به روایت زندگی مردم در دهه 60 پرداخته، از 15 اردیبهشت آغاز شده و تا 20 اردیبهشت در گالری آشنا پذیرای علاقه‌مندان است.

بهناز طراح مدیر این گروه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آثار به تصویر کشیده شده در این نمایشگاه روایتی داستانی از از نوستالژی‌های دهه 60  و ساختار سبک زندگی مردم در آن دوران است.

وی با بیان اینکه سبک آثار روایت‌گری تصویر است، گفت: در این نمایشگاه تابلوها از نخستین اثر تا انتها یک داستان را روایت می‌کنند به این معنا که نخستین اثر تصویر پسربچه‌ای در یک کوچه قدیمی است که مشغول بازی حباب است و این حباب‌ها خاطرات دهه 60 را در دیگر تابلوها نشان می‌دهد. 

طراح افزود: تمام اتفاق‌های شیرین و خاطره‌انگیز از زندگی آن دوران مثل بازی‌های کودکانه، دورهمی‌های مهربانانه  و بخشی از آثار به دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است. 

وی با بیان اینکه تاکید اصلی ما در این تابلوها  نشان دادن همبستگی‌ و همدلی مردم در آن دوران است، بیان کرد: در این نمایشگاه بخشی از تاریخ و فرهنگ استان فارس نظیر نماهایی از تخت جمشید و لباس قومیت‌های مختلف نشان داده شده است. 

طراح عنوان کرد: در این نمایشگاه این امکان فراهم شده که با حضور تعدادی از هنرمندان به سوالات بازدیدکنندگان درباره آثار پاسخ داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها