هپاتیت C قابل درمان است/داروی هپاتیت Cدر کشور تولید می‌‎شود

رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه بیماری هپاتیت C قابل درمان است گفت: داروی هپاتیت Cدر کشور تولید می‌‎شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۰۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید موید علویان امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با موضوع هپاتیت با بیان روند کاهشی شیوع بیماری هپاتیتB در کشور، اظهار کرد: رسانه‌ها در بخش پیشگیری کنترل،درمان و شناسایی افراد بیمار تاثیر بسزایی دارند.

وی با تاکید بر پیشگیری از بیماری هپاتیت B و C در کشور خاطرنشان کرد: برخلاف تفکرات موجود در جامعه هپاتیت C قابل در مان است و برای درمان دیگر نیاز به مصرف و خرید دارو از خارج از کشور نمی‎باشد چرا که داروهای این بیماری در کشور تولید می‎شود.

این مسئول عنوان کرد: با در دسترس بودن آزمایش‌ها، درمان و آموزش‌های لازم به گروه هدف، میزان شیوع بیماری هپاتیت در ایران روند کاهشی دارد.

رئیس شبکه هپاتیت ایران بیان کرد: درمان بیماری هپاتیت C طی 3 الی 6 ماه انجام می‌پذیرد.

علویان افزود: در حال حاضر بیماری هپاتیت B با 186 هزار مبتلا شیوع زیر دو درصد و هپاتیت C با یک میلیون و 400 درصد شیوع زیر یک درصد در کشور دارد که این میزان کاهش جشمگیری نسبت به کشورهای اطراف دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در کشور 5 تا 6 هزار نفر بر اثر بیماری‌های کبدی فوت می‌کنند اضافه کرد: بیشترین شیوع بیماری هپاتیت در استانهای سیستان و بلوچستان و گلستان گزارش شده است.

وی گفت: با توجه به ساخت داروی هپاتیت در کشور و انجام آزمایش‌های شناسایی این بیماری در همه مراکز دولتی و با هزینه پایین، امید است که تا سال 1410 بیماری هپاتیت C را درکشور ریشه کن و بیماری هپاتیت B را نیز تا 90 درصد کنترل کنیم.

رئیس شبکه هپاتیت ایران افزود: با توجه به مزمن بودن ویروس بیماری هپاتیت B و C و نداشتن هیچ گونه علائم تا حاد شدن وضعیت بیمار چک کردن همه مردم کشور در مورد این بیماری الزامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار