مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

سهمیه‌بندی پست‌های مدیریتی بر اساس تساوی جنسیتی توهین به زنان است/ نگاه دولت آینده به زنان ابزاری و شعاری نباشد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه نگاه به بحث اشتغال زنان یک نگاه درست و مبتنی بر تفاوت‌ها باید باشد، گفت: در واقع سهمیه‌بندی پست‌های مدیریتی بر اساس تساوی جنسیتی توهین به زنان است.
کد خبر: ۸۸۵۶۱۸۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مینو اصلانی ظهر امروز در نشستی خبری در محل فرهنگسرای رسانه مشهداظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزادترین، گسترده ترین و جدی ترین انتخابات در بین کشورهای مختلف جهان است؛ به‌طوری که در کشورهای مدعی دموکراسی نتایج انتخابات از قبل تعیین شده است.

وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات در طول تاریخ انقلاب نشان‌دهنده اعتماد آنها به نظام اسلامی است؛ به‌طوری که در کشور ما مشارکت بالای 60 درصد بوده است.

اصلانی اشاره داشت: ما از دولت آینده توقع نگاه جدی به بحث زن و خانوده را داریم نه نگاه صرفاً ابزاری و شعاری و انتظارمان از دولت آینده این است که از ظرفیت زنان برای پیشرفت کشور استفاده کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت آینده نباید اجازه دهد، شخصیت زن تنزل پیدا کند، ابراز داشت: نگاه به بحث اشتغال زنان یک نگاه درست و مبتنی بر تفاوت‌ها باید باشد.
 
مسئول بسیج جامعه زنان عنوان داشت: در حال حاضر یک نظام شغلی در کشور داریم که مبتنی بر نظام شغلی مردانه تعریف شده است که این ظلم مضاعف به زن است در حالی که باید به دنبال سیستم‌ها متکثر و متعدد در حوزه اشتغال زنان باشیم که بانوان بتوانند در کنار آن به نقش مادری و همسری خود بپردازند.

وی تاکید کرد:  الزامات حضور زن در شغل‌های مختلف باید رعایت شود و ساعات کاری تعریف شده و تساوی جنسیتی ظلم مضاعف به زنان است و به اسم حمایت از زن ظلم مضاعفی به آنها شده است.
 
اصلانی افزود: با توجه به نقش مهم زنان در خانواده و مسئولیت پرورش و تربیت فرزندان، باید نظام شغلی دورکار و پاره وقت برای زنان تعریف شود تا از حضور آنان در خانه کاسته نشده و از طرفی از توانایی آنان در عرصه اجتماعی نیز به خوبی بهره گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: اینکه بر اساس تساوی جنسیتی پست های مدیریتی را سهمیه بندی کنیم توهین به زنان است چرا که اینگونه شایستگی انها را زیر سئوال می‌بریم.
 
این مقام مسئول با تاکید بر توجه به نقش موثر زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره داشت: زنان باید در سه بخش بهره‌وری، فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای داخلی و اشتغال خانگی توانمند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد به همه کشورها تاکید کرده که تا 15 سال آینده باید تساوی جنسیتی در همه بخش ها بین زن و مرد برقرار شود، اما تساوی جنسیتی به معنای فروپاشی خانواده، از بین بردن کرامت و شخصیت و هویت زن می باشد که متاسفانه جریان خاصی در کشور کاملا این نگاه را دنبال می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار