خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برپایی نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت اعیاد شعبانیه در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۱۵۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محمود مصباح در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند اظهار داشت: هنر خوشنویسی برگرفته از تاریخ و فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی و نشأت گرفته از اصالت و نهاد پاک و خدا جوی ما است که در قالب اثری هنری به تصویر کشیده می‌شود.

وی افزود: هنر خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و این موضوع اهمیت و جایگاه هنرمند خوشنویس را متمایز می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امروز که افتخار افتتاح آن را داریم شاهد خلق آثاری زیبا و خلاقانه از هنرمندی هستیم که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف آموختن این هنر کرده است.

وی افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند کسانی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تمام دارایی خود که همان هنر آنها است را به ما عرضه می‌کنند و امروز ما مفتخر هستیم خدمت‌رسان این هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در ایام مختلف سال و به‌ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی خوشنویسی در رده‌های مختلف سنی و در سطوح مختلف خطاطی، برگزاری آیین گرامیداشت مفاخر هنری شهرستان را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در سال جاری عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم در رشد و توسعه این هنر در شهرستان قدم برداریم.

مصباح گفت: در این نمایشگاه 50 اثر برگزیده در چهار خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته‌نستعلیق از آثار هنرمند گرامی صمد سوری از هنرمندان برجسته شهرستان نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از 12 اردیبهشت ماه به مدت 12 روزو به مناست فرا رسیدن ایام مبارک و اعیاد شعبانیه در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی خیابان دانش از ساعت 9 تا 12 صبح و 14 تا 19 بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان و هنر دوستان است.

گفتنی است در کنار این نمایشگاه و به منظور ترغیب و تشویق علاقمندان به این هنر، در سطوح مختلف کلاس‌های رایگان آموزشی برگزار می‌شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات