خبرهای داغ:
درهمایش حکمت مطهر سپاه ناحیه فزوین مطرح شد:
درهمایش حکمت مطهر سپاه ناحیه فزوین مطرح شد: امروز حامی گفتمان محرومان که امام آن را پایه ریزی کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۷۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مهدی اسلامی استاد حوزه و دانشگاه و مربی حلقه های صالحین در نشست حکمت مطهر که در حسینیه شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن(ع)  برگزارشد در خصوص انتخابات در کشور گفت: در ایامی به سر می بریم که قرار است یک اتفاق اجتماعی عظیم در کشور انجام گیرد.

وی گفت: اگر در فضای مجازی و سایت های مختلف خبری کشور دقت کنیم خواهیم دید که کشورهای مختلف چگونه اخبار مربوط به انتخابات کشور را رسانه ای کرده و لحظه به لحظه آن را پوشش می دهند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کاندیدایی که در انتخابات شرکت می کند باید انقلابی باشد, به دنبال آنچه دشمن می گوید نباشد و از دشمن نترسد, مردمی باشد. متعهد باشد و جناحی برخورد کند. باید برای خدمت به مردم وقت بگذارد و حکمت و تدبیر در تمام امورش داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی در ادامه با اشاره به هفته معلم گفت: مقام معلم قابل وصف نیست و خداوند خود را معلم خطاب کرده و وظیفه معلم تعلیم و تربیت است، عنوانی که برای هفته معلم و عقیدتی سپاه در نظر گرفته شده است گفتمان انقلابی, اقتدار دینی و ملی می باشد.

این استاد دانشگاه افزود: این گفتمان به جهان اعلام کرد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.

وی اظهار کرد: امام در این خصوص فرمودند نه اسلام عربستان نه اسلام آمریکایی بلکه گفتمانی را در عالم راه اندازی کرد که به گفتمان محرومان معروف است، دین در عرصه اجتماع کارایی پیدا کرد در حالی که دین را از ساحت سیاست جدا کرده بودند ولی امام دین و سیاست را با هم متعامل کرد.

مربی حلقه های صالحین در ادامه عنوان کرد: قسمت بسیار شفاف گفتمان امام این بود که باید مثل ائمه زندگی کرد.

آیا اهل بیت نسبت به این دنیا تعلق پیدا کردند؟ در زندگی امام علی دیده می شود که یکی از حالات زندگیش بریدن تعلقات دنیوی است. آنچنان که در مناجات شعبانیه خوانده می شود که خدایا به من کاملترین کندن از تعلقات این دنیا را عطا کن.

وی اضافه کرد: نتیجه این گفتمان را در دنیا با افزایش روزافزون شیعه می بینیم، امروز حامی این گفتمان سپاه پاسداران است که باید بسیار مراقب این گفتمان که از امام به ما رسیده باشد، این گفتمان برعلیه تجمل و اشرافی گری است.

اسلامی ادامه داد: رای دادن به کاندیداها یعنی رای دادن به اصل نظام. در این انتخابات چشم همه دنیا به ایران است و حضور ما ایرانیان به عنوان مسلمان باید بر اساس تکلیف شرعی باشد و اگر ایرانی غیرمسلمکان نیز داریم باید به دلیل امنیت خود در پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی اظهار داشت: شاخصه های انتخابات را در نظر بگیرید و به گزینه اصلح رای بدهید.

اسلامی در پایان افزود: با توکل به خداوند و عمل به فرمکایشات حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری در پای صندوق های رای حاضر شویم وکسی را که دارای بالاترین شاخصه های تعریف شده می باشد انتخاب می کنیم.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها