اعتراض‌ به ناکارآمدی‌های موجود از سوی کارگران اراکی؛
فشارهایی که با روی کار آمدن دولت یازدهم و تدبیر کردن برجام انتظار می‌رفت محو شود، نه تنها به قوت خود باقی ماند که باسوء مدیریت در دولت «تدبیر و امید» همراه شد و باعث شد رکودی بی‌سابقه‌ بر کشور حاکم شود تا بار دیگر صدای اعتراض کارگران در استان مرکزی طنین‌انداز شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۵۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در سال‌های اخیر به دلیل ناکارآمدی و ضعف مدیریتی باعث شده که هر روز خبر از تعطیل شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی از گوش و کنار به گوش برسد.

تعطیل شدن نوستالژی‌هایی که هر کدام‌شان در تلخ و شیرین زندگی‌مان سهیم بودند، ارج، آزمایش، داروگر و... که به رغم تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته از سوی دشمنان نظام اسلامی تحمیل شده و در دولت نهم و دهم شدت گرفت و فشارهای اقتصادی بر کشور وجود داشت همچنان بر روی خط تولید بودند.

فشارهایی که با روی کار آمدن دولت یازدهم و تدبیر کردن برجام انتظار می‌رفت از ملت ما برداشته شود ولی نه تنها به قوت خود باقی ماند که باسوء مدیریت در دولت «تدبیر و امید» همراه شد و باعث شد رکودی بی‌سابقه‌ بر کشور حاکم شود و موجب به تعطیلی کشاندن هزاران کارخانه و مجموعه تولیدی در این چهار سال شود و بسیاری از کارگران بیکار شوند.

چهارمین قطب صنعت کشور که تا پیش از آن به خود می‌بالید که به عنوان قطب صنعت کشور شناخته شده است در این سال‌ها حال و روز خوبی ندارد و هر روز صدای اعتراض کارگران یکی از واحدهای تولیدی آن به گوش می‌رسد.

هنوز روزهای آخر سال گذشته که اوج اعتراضات کارگران صنایع مادر تخصصی کشور بود از ذهن‌ها پاک نشده است که امروز نیز صدای اعتراض کارگران کننده شرکت صنایع شیرآلات گاز گداختار اراک در مقابل استانداری مرکزی یادآور اعتراض چندی پیش کارگران در مراسم سخنرانی روحانی بود.

اعتراض‌ها در واقع به عملکرد ضعیفی است که خود دولتی‌ها هم ناخواسته به آن اذعان کرده‌اند. و امروز هم تعدادی از کارگران شرکت صنایع «شیرآلات گاز گداختار اراک» با تجمع در مقابل استانداری مرکزی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

یکی از کارگران معترض در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ خواستار دریافت معوقات خود و دیگر کارگران این شرکت شد و گفت: کارگران شرکت صنایع «شیرآلات گاز گداختار اراک» از 6 ماه تا 8 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند حتی حق بیمه ما هشت ماهی می‌شود که پرداخت نشده است.

وی افزود: مدیر این شرکت هر از گاهی به شرکت سرکشی می‌کند و با وجود اینکه کارگران حقوق زیر یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند هم این میزان را هم به به شکل 200 هزار تومان در فواصل مختلف زمانی پرداخت می‌کنند. باید از مسئولان سوال کرد که شما هم با این حداقل حقوق و پرداخت 200 هزار تومانی می‌توانید زندگی خود را اداره کنید؟

این کارگر ادامه داد: این شرکت بیش از 100 کارگر داشت که پیش از سال جدید نزدیک به 40 نفر را از شرکت اخراج کردند. متاسفانه امروز کارگران نادیده گرفته می‌شوند و یک نفر هم پیدا نمی شود که حامی کارگر باشد.

وی از ارائه تسهیلات به این شرکت خبر داد و گفت: موضوع قابل توجه دیگر این است که مدیر شرکت به بهانه پرداخت حقوق و عیدی کارگران به اسم هر یک از کارگران مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و ما کارگران به شکل زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شده‌ایم که الان هم به خاطر عدم پرداخت اقساط‌ها حکم اخطار از سوی بانک عامل دریافت کرده‌ایم.

شرکت صنایع شیرآلات گاز گداختار با هدف تولید شیرآلات مخروطی مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کارخانه ای به مساحت 12000 مترمربع واقع در منطقه صنعتی حاجی آباد شهرستان اراک فعالیت دارد.

این شرکت در سال 1378با تکیه بر توانایی و دانش فنی متخصصین ایرانی موفق شد برای اولین بار در ایران، قرار داد ساخت داخل این شیرآلات را با شرکت ملی گاز ایران منعقد کند. و در حال حاضر نیز با توان تولید بیش از 70 نوع شیر مخروطی در سایزها و کلاسهای مختلف بزرگترین تولید کننده این نوع شیرآلات در داخل کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات