خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان گفت : باید گفتمان اقتصاد مقاومتی دربین مردم ترویج گردد و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی نگاه به تولیدات داخل و توانمندی های ملت بزرگ ایران است.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۰۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، سرگردپاسدار محمد مرادی مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: در دولت هفتم با توجه به ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی و نیاز به کار جهادی در مناطق محروم کشور ، مقام معظم رهبری با تشکیل سازمان بسیج سازندگی موافقت نمودند.

وی افزود : هدف از تشکیل سازمان بسیج سازندگی محرومیت زدایی و آبادانی مناطق محروم و کمتر برخوردار میهن اسلامی ایران می باشد، چرا که قبل از تأسیس این سازمان گروه های جهادی از دانشجویان به صورت خودجوش به مناطق محروم رفته و مشغول به خدمات رسانی شده، از جمله منطقه بشاگرد و... که منشأ اثرات و برکات بسیار خوبی بوده است.

محمدمرادی به ارائه ی تسهیلات به متقاضیان عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : در سال 1395 1800000000 ریال به بیش از 80 نفر از شهروندان اصفهانی تسیلات 50 تا300 میلیون ریالی اعطا شد که این خود زمینه ی اشتغال بیش از400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم نموده است ، که بیشتر در عرصه های پرورش دام و طیور سبک و سنگین،پرورش قارچ،گلهای زینتی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی  می باشد.و همچنین دهها نفر نیز جهت دریافت وام 50000000 میلیون ریالی جهت مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی گردیده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این ناحیه امسال در نظر دارد تعاونی های تخصصی را در دست اقدام نماید و برای هر تولید و عرصه ای جهت سازماندهی و عرضه محصولات یک تعاونی تشکیل دهد . به عنوان مثال تعاونی تخصصی تابلو فرش ، خیاطی خانگی و ... که این مسأله باعث عدم تکیه بر خام فروشی خصوصا صادارات نفت می گردد.

وی به برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در سطح شهر اصفهان در سال جاری اشاره کرد و گفت: انشاالله قرار است هر حوزه بسیج (برادر و خواهر) دو نمایشگاه در اواخر شهریور و اواخر اسفند برگزار نمایند و تولیدات اقتصاد مقاومتی شامل پوشاک،خوراک،صنایع دستی و ... را عرضه نمایند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان افزود: جمع آوری کمک جهت جبهه ی مقاومت از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی ناحیه بوده که در سه سال گذشته تا کنون بیش از 100 میلیون تومان کمک نقدی و دو کامیون کمک های غیر نقدی شامل پوشاک،پتو، وسایل گرمایشی و خوراک به جبه های مقاومت اعزام شده است.

مرادی در پایان به اردوهای جهادی  پرداخت و خاطرنشان کرد گروه های جهادی ناحیه در ایام نوروز در شهرستان حمیدیه خوزستان و حاشیه شهر اصفهان(ارزنان) مشغول خدمات رسانی به مردم محروم این مناطق شدند و مرمت منازل و فضا سازی و بهبود این مناطق را انجام دادند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها