حیدر رحیم پور ازغدی گفت: اینکه کشت گندم در برخی مزارع به میزان بیش از 12 تن در هکتار رسیده است واقعیت ندارد میانگین تولید گندم آبی ایران در هکتار از 4 تن هم کمتر است
کد خبر: ۸۸۵۵۹۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
برخی از مسوولان ادعاهای غیر واقعی در مورد گندم ارائه می‌دهند

حیدر رحیم‌پور ازغدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  ساختار شرکت‌های تعاونی نیمه دولتی به گونه ای نبوده که بتواند موجب تحول علمی در تولید بذر و کشت‌های متنوع شود. متاسفانه ساختار اداری در جهتی است که بیش از گذشته در جهات مختلف باج می دهد و این رویه می تواند نابودی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران جهادی باید در حوزه کشاورزی ورود پیدا کنند افزود: از این پس جهادیان تا می توانند از هر کجا چه داخل و چه خارج، بهترین گونه بذرهای طبیعی در حوزه های کشاورزی را گردآوری کرده  و در نهایت اقدام  به تکثیر داشته باشند تا بذور خوب و سالم در اختیار کشاورزان کشوورمان قرار بگیرد.

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان ادعاهای غیر واقعی در مورد گندم ارائه می‌دهند افزود: برخی از مسوولان ادعا دارند که کشت گندم در برخی مزارع به میزان بیش از 12 تن در هکتار رسیده است این در حالی است که اگر چنین آمار تولیدی واقعیت داشته باشد نوعی هنرمندی محسوب می‌شود؛ لذا در کشوری که مصرف آب از سایر کشورها بیشتر است با این همه جان کندن کشاورزان ، میانگین تولید گندم آبی ایران در هکتار از 4 تن هم کمتر است که این آمار در برابر آمار جهانی بسیار کم است.

این نویسنده منتقد در خاتمه افزود: در سال‌های پس از انقلاب، ضربه های فراوانی بر بذر گندم در کشورمان وارد شده است  که بیش از اصلاح و احیا کار مهم دیگری نشده است و متاسفانه محصول گندم کشورمان در هکتار، کمتر از کشورهای مستعمره است.

ارسال نظرات