ایت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی گفت:از چند ماه قبل عده‌ای به دنبال دوقطبی کردن جامعه بودند که با تدبیر رهبری و اعلام موضع ایشان، این حرکت خنثی شد، اکنون نیز عده‌ای به خاطر جایگاه اجتماعی ازدست‌رفته‌شان و برای رأی آوردن دوباره، به دنبال ایجاد دوقطبی‌های دیگر در جامعه هستند.
کد خبر: ۸۸۵۵۸۳۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: در روایات اسلامی، از تقوا با عنوان "رئیس الاخلاق” یادشده است؛ چراکه تقوای فرد، مؤثر بر اخلاق و اعمال او است.

عده‌ای برای رأی آوردن دوباره، به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستند / کاندیداها به‌جای مچ‌گیری، برنامه‌هایشان را ارائه کنند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه حدیث صفات مؤمن متقی در بیان رسول مکرم اسلام (ص)، بیان داشت: روزه‌داری با رغبت، نماز همراه با خشوع قلب و خوف پروردگار، دقت در کارها، چشم‌پوشی از محرمات، بخشندگی، رد نکردن سائل، حفظ ارتباط با ارحام و برادران دینی، سنجیده سخن گفتن، دوری از افراط‌وتفریط، حق پذیری و رد باطل، کینه‌ورز نبودن، شکرگزاری در برابر نعمات، غیرت دینی و اهل تساهل و تسامح نبودن، بعضی از صفات چنین انسانی هستند.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز، با توصیه به بهره بردن بیش‌ازپیش از ایام معنوی ماه شعبان، اظهار داشت: خالص بودن عبادات، شرط قبول آن‌ها در محضر پروردگار است و اگر ریا و شرک در آن‌ها وارد شود، ماندگاری و اثری نخواهند داشت.

وی با تبریک ولادت علی‌اکبر (ع) در ۱۱ شعبان سال ۳۳ قمری و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز جوان، گفت: اسلام به دوران جوانی اهمیت ویژه‌ای قائل شده است؛ حتی در محاسبه اعمال هم برای جوانی حساب جداگانه‌ای بازکرده و بر حفظ ایمان و تقوا در این دوران تأکید ویژه‌ای نموده است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: طبق حدیث نبوی، پروردگار متعال دوست می‌دارد جوانی را که جوانیش را در راه بندگی حق سپری می‌کند؛ رسول خدا در دوره‌های سخت و حساس، از جوانان برای مسئولیت‌های مهم سیاسی و فرهنگی و تبلیغی استفاده می‌کرد، به آن‌ها مسئولیت می‌داد و از آن‌ها کار می‌خواست.

وی با بیان اینکه جوانان ازنظر اجتماعی نیز نقش‌های اساسی چون شکل‌دهی پیشرفت‌های علمی و فنی در جامعه دارند، تصریح کرد: این سرمایه عظیم اجتماعی که دامنه‌ی سنی ۱۵ تا ۲۹ سال را در برمی‌گیرد، ظرفیت‌های فراوانی چون مسئولیت‌پذیری، ازخودگذشتگی، انضباط، تولید علم و اختراعات و ده‌ها صفت دیگر دارند که هرکدام به‌نوعی برای کشور و جامعه مفید هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: جوانان به‌شدت مورد طمع دشمن هستند؛ سعی می‌شود با فرهنگ‌سازی و الگوهای باطل، جوانان ایرانی را بی‌هویت کنند تا بتوانند او را در هر مسیری که باب میلشان است به پیش برانند؛ و عقبه‌ی کشور یعنی همین جوانان را از صحنه خارج کنند.

وی تأکید کرد: کشور ما، کشوی جوان است و همین فرصتی است تا از این سرمایه عظیم اجتماعی برای خودکفایی و استقلال و آبادانی استفاده شود؛ لذا همه باید در مسیر تعلیم و تربیت جوانان انقلابی و تراز اسلامی تلاش کنند و در راستای کسب تخصص‌های گوناگون توسط این جوانان اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و در مسیری که پیش رو داریم، نیازمند جوانانی هستیم که با ایمان راسخ و عقیده محکم و اخلاق نیکو و تخصص لازم حرکت کنند و گام بردارند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور گردید: البته قسمت مهم ساختن این جوانان، وظیفه‌ای حاکمیتی است؛ دولت باید مشکلات پیش روی جوانان از قبیل اشتغال و مسکن و ازدواج و بهداشت و آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت و هویت و امثال‌ذلک را از میان بردارد و برایشان برنامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: در دوران تبلیغات انتخابات نیز، کاندیداهای ریاست جمهوری باید به‌جای مچ‌گیری از همدیگر، برنامه‌های خود را در موارد مختلف، من‌جمله جوانان ارائه کنند؛ شما برنامه‌هایتان را ارائه کنید؛ مردم خوب می‌دانند به چه کسی رأی بدهند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: موضوع جوانان امری چندبعدی است که به یک دستگاه هم مربوط نمی‌شود، بلکه وقتی موفقیت در آن حاصل می‌شود که همه‌ی بخش‌های تأثیرگذار و مسئول، با عزم و جدیت، هماهنگ و با برنامه‌ی مدون اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر هزینه‌هایی که می‌شود، منسجم و هدفمند نباشند، کاری از پیش نمی‌رود و بازهم وضعیت جوانان در مسائل مختلف اعم از ازدواج و اشتغال، تغییری نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: امروز به نسل نخبه جوان نیز اعتماد کافی نمی‌شود و درنهایت این جوانان به‌عنوان یک مشاور به کار گرفته می‌شوند، درحالی‌که باید در سطوح مدیریتی به این جوانان اعتماد کرد و کارها را با نصاب لازم به آنان محول نمود.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، بیان داشت: بسیج سازندگی به‌منظور شکوفایی استعدادهای جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت جهت خودسازی و همچنین برای کمک به دولت برای آبادانی و سازندگی کشور به وجود آمد که ساماندهی حضور جوانان در سازندگی کشور، حضور متناسب با توانایی‌های جوانان در عرصه‌های مختلفی چون سلامت و اشتغال و فرهنگی و کمک به تقویت زمینه‌های اشتغال در کشور اهداف اصلی آن هستند.

وی افزود: البته نباید از یاد برد که وظیفه‌ی بسیج سازندگی منحصر در عمران و آبادانی نیست؛ این مجموعه‌ی مصمم، جوان، شاداب و انقلابی، متخصصین مختلف در عرصه‌های مختلفی چون فقرزدایی و ایجاد اشتغال و حتی کار فرهنگی و تبلیغی و اعتقادی مشغول فعالیت هستند که تاکنون نیز آثار فراوانی داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات هفته گذشته رهبر انقلاب در جمع نمایندگان جامعه‌ی کارگری کشور، خاطرنشان ساخت: رهبری در این جلسه نکات مهمی راجع به کشور و انتخابات پیش رو گفتند که حائز اهمیت است؛ لزوم توجه به امنیت شغلی کارگران و اینکه مردم به انتخابات سرسری نگاه نکنند؛ تذکر به امانت بودن رأی ملت و اینکه قانون برای همه یکسان است و استثنایی ندارد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که مورداشاره ایشان بود، تأکید بر مطلبی بود که قبلاً هم به آن اشاره‌شده بود؛ از چند ماه قبل عده‌ای به دنبال دوقطبی کردن جامعه بودند که با تدبیر رهبری و اعلام موضع ایشان، این حرکت خنثی شد، اکنون نیز عده‌ای به خاطر جایگاه اجتماعی ازدست‌رفته‌شان و برای رأی آوردن دوباره، به دنبال ایجاد دوقطبی‌های دیگر در جامعه هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: صفر و صد درست می‌کنند و می‌گویند که اگر به ما رأی ندهید چنین می‌شود و اگر به ما رأی بدهید چنان نخواهد شد؛ مانند آزادی‌های اجتماعی که اگر به ما رأی بدهید حقوق شهروندی حفظ می‌شود و اگر رأی ندهید، آینده معلوم نیست!

وی افزود: می‌بینید که بعضی از همین کاندیداها، در مورد قانون الهی امربه‌معروف و نهی از منکر که مورد تأکید قانون اساسی نیز قرارگرفته است، با صراحت در تلویزیون چه گفتند؛ البته توجه داشته باشید که این صحبت کردن له و علیه کاندیداها نیست، بلکه هرجا قانون اسلام با سخن گزافه‌ای مورد تعرض قرار گیرد، باید جلوی آن سخن گرفته شود.

امام‌جمعه کرج گفت: این صحبت‌ها برخلاف قانون اساسی است، متن قانون اساسی امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داده است، لااقل یک‌بار قانون اساسی را بخوانید؛ ریشه‌ی انقلاب ما به تأسی از حسین‌ابن‌علی ابن ابی‌طالب (ع)، امر به معروف و نهی از منکر است، آن‌وقت می‌گویند که ما امربه‌معروف "مردم به مردم” نداریم؛ این‌ها همه برای رأی جمع‌کردن است.

وی اظهار داشت: مطلب دیگر "جنگ و صلح” است؛ این هم زیاد گفته می‌شود، پاسخ هم داده‌شده، ولی باز می‌گویند؛ این ربطی به کاندیداها و تضعیف و تبلیغ آن‌ها ندارد، این‌یک اصل استراتژیک نظام ماست، مربوط به امنیت کشور است و نمی‌توان و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: اینکه ما سایه جنگ را برداشتیم و اگر به ما رأی ندهید، جنگ می‌شود، حرف درستی نیست؛ رهبری دراین‌باره فرمودند برای رأی بیشتر آوردن، امنیت ملت و کشور را به خطر نیندازید، تهدیدهای دشمن برای حمله کشور دروغ محض است، هرگز چنین نخواهد شد و در تمامی سال‌های متمادی انقلاب، حضور مردم ضامن امنیت کشور بوده است؛ چرا بعضی‌ها جور دیگری بیان می‌کنند؟!

وی خاطرنشان ساخت: این را دنیا می‌داند، دیگران هم بدانند که با اعتقاد محکم مردم و توان بالای نیروهای نظامی و بسیج و رهبری اماممان، هیچ کشوری نه‌تنها قدرت حمله که فکر تعرض به ایران را نیز نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: مراقب دوقطبی‌های کاذبی که بعدازاین به وجود خواهند آورد نیز باشید که بعداً فراوان خواهند گفت که "اگر ما نباشیم چنان خواهد شد، پس به ما رأی بدهید”.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان داشت: شوراها نماد مشارکت مردم در سیاست‌گذاری و مدیریت شهری در آسان شدن امور مردم و یکی از مظاهر حقوق شهروندی است،

وی گفت: شورای اسلامی یک سازمان عمومی ولی غیردولتی خارج از سلسله‌مراتب قوای سه‌گانه است که باید برای انتخاب اعضای آن مسائل متعددی را دراین‌باره در نظر داشته باشید که آیا افراد می‌توانند این کارها را بکنند یا آن‌ها که بوده‌اند چنین کرده‌اند یا نه؟!

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اعضای شورا باید مشکلات مردم را بشناسند و برای رفع آن‌ها اقدام داشته باشند؛ مردم باید بتوانند به‌راحتی به این افراد دسترسی داشته باشند و شورای شهر باید امانت‌دار رأی و اعتماد مردم باشد و یکی از مسائل مهم امانت‌داری مردم انتخاب شهرداران امین و پاک‌دامن، متدین، شجاع و مردمی و مقید به انضباط مالی و ولایتمداری است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای شهر باید به مختصات شهر اسلامی در زمینه معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی کاملاً توجه داشته باشد، تأکید کرد: یکی از دیگر موارد که باید توسط شورای شهر موردتوجه قرار گیرد عدالت در خدمات شهری است و به محله‌های محروم‌نشین و مستضعف باید نگاه عدالت‌گستر داشته باشند و برنامه‌های آن‌ها سلامت محیط‌زیست را به خطر نیندازد.

وی با بیان اینکه کاندیداهای شورای شهر باید برای موضوع حمل‌ونقل و معابر عمومی برنامه محور باشند، گفت: وضعیت اماکن عمومی و وسایل نقلیه و اماکن طراحی‌شده باید موردتوجه رأی‌دهندگان قرارگرفته و این‌گونه نباشد که یک عابر نتواند از عرض خیابان عبور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی اوقات خطوط عابر پیاده در یک محدوده با هم فاصله‌دارند، گفت: در بازدید میدانی دیدیم که در انتهای خط عابر یک دکل برق بود و این شرایط مشخص می‌کند که صرفاً خط‌کشی برای رفع تکلیف بوده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایجاد درآمد ماندگار برای شهر و برنامه‌های کاندیداها و اقدامات انجام‌شده باید در رأی دادن موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: شهر را نمی‌توان با اموال عمومی اداره کرد و باید درآمدزایی پایدار برای مدیریت شهر ایجاد شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه شورای شهر باید در زمینه نظارتی با کم‌کاری، رشوه و تجمل‌گرایی مقابله کند، گفت: مقابله با سفرهای بیهوده و هزینه‌های گزاف از وظایف شورای شهر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در تأیید صلاحیت‌ها علی‌رغم تذکرهای مکرر، برخی افرادی که صلاحیت لازم را داشتند، رد صلاحیت شدند، عنوان کرد: دیگرانی که صلاحیت نداشتن‌شان روشن است متأسفانه تأیید شدند و عدالت انتخاباتی اقتضای این را دارد که دقت بیشتری در این مسائل شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وقتی این‌گونه عمل می‌کنند شما باید مراقب باشید که رأیتان را خراب نکنید، گفت: آقایی که یک دسته پول در دست دارد و رأی می‌خرد آیا واقعاً از روی احساس مسئولیت به مردم این کار را انجام می‌دهد؟! خود شما باید مراقب باشید و عملکرد و سخنان و مواضع آن‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کسی که حریم خود را حفظ نمی‌کند قادر به حفظ حریم اسلام نیست، عنوان کرد: چرا در انتخابات ریاست جمهوری از امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی استفاده می‌شود؟! این کار را نکنید که خلاف قانون و خلاف شرع است،

وی تأکید کرد: به آموزش‌وپرورش در این زمینه تذکر می‌دهم و استاندار و دیگر مسئولان مراقب باشند و دیگر دستگاه‌های نظارتی هم مواظب باشید؛ همچنین حضور کسانی که در انتخابات نقش دارند در جلسات حزبی و گروهی ممنوع است و باید جلوی این تخلفات گرفته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مشارکت مردم را ضایع نکنید، گفت: در این مرحله تذکر می‌دهم و در مرحله بعدی نام کسانی که تخلف و برخلاف قانون عمل کرده‌اند را اعلام می‌کنم تا مردم بدانند و بشناسند که چه کسانی در این استان اهل تخلف و اهل زدوبند هستند.

وی با بیان اینکه در حضور معاون سیاسی استاندار شخصی درخواست استفاده از فضای مصلا را برای انتخابات داشت، گفت: معاون استاندار دید که من چگونه با این تقاضا برخورد کردم و حتی اجازه قرائت اطلاعیه را نیز ندادم و اعلام کردم که اگر برای همه کاندیداها چنین امکانی وجود داشته باشد ایرادی ندارد ولی اگر مختص به یک کاندیدا باشد اجازه چنین کاری داده نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در پایان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر را به خانواده‌های حادثه‌دیده و ‌ملت ایران تسلیت گفت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها