بیانیه های دانشجویی در پی حادثه ریزش معدن گلستان؛

امید است این فاجعه بهانه ای بشود برای رسیدگی به وضع معیشت کارگران

در پی حادثه ریزش معدن در استان گلستان دانشجویان دانشگاههای استان کرمان به طور جداگانه بیانیه هایی صادر کردند.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۷۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، در پی حادثه ریزش معدن در استان گلستان دانشجویان  دانشگاههای استان کرمان به طور جداگانه بیانیه هایی صادر کردند؛
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر در خصوص وقایع اخیر ریزش معدن در استان گلستان
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اگر در کارخانه ها و کارگرها به واسطه اینکه به آن ها رسیدگی نمی‌شود انفجار حاصل بشود، این انفجار از محیط یک مملکتی است که مدعی اسلام است؛ نه روحانی می تواند این را خاموشش کند نه کس دیگر. (صحیفه، ج۸، ص۳۶)
 
در پی ضایعه‌ی تاسف بار ریزش معدن آزادشهر در گلستان جنبش دانشجویی به عنوان نماینده مطالبه‌گر مردم بر آن شد که طی بیانیه ای ضمن انتقاد از فشل‌کاری و بی‌توجهی مسئولین امر به وضعیت معدن‌کاران، به ایشان هشدار دهد که ادامه این روند مدیریت ضعیف در آینده‌ای نزدیک به ضرر خود ایشان تمام خواهد شد و باید در روز قیامت جوابگوی اعمال خویش باشند.
 
هم چنین جنبش دانشجویی ضمن تشکر از تلاش بی وقفه مسئولین امر، به جهت رفع آلام میلیون ها ایرانی؛ انتظار دارد بیش از پیش کوشیده و از ابعاد مختلف کار، گزارشی درسطح ملی تهیه و منتشر کند. پرواضح است این فاجعه از لحاظ عظمت با حادثه‌ی پلاسکو برابری می کند و دل آحاد ملت را عزادار نموده است.
 
جان عده ای از هم وطنانمان در جهاد برای معاش و زیست خانواده میلیون ها ایرانی از کف رفت و این درحالیست که با وجود اعتراض های متعدد کارگران این معدن، به گفته خودشان تنها سه ماه از کل سال را تحت پوشش بیمه بوده و حقوق شان ۱۷ ماه است که پرداخت نشده است. آیا مسئولی که ساعت مچی "امگا کانستلیشن”‌ ۴ هزار دلاری بر دستش دارد می‌تواند درکی از ۱۷ ماه حقوق نگرفتن داشته باشد؟ امید است این فاجعه بهانه ای بشود برای رسیدگی به وضع معیشت کارگران. و نه فقط کارگران معدن یورت آزادشهر، بلکه کل کارگران سطوح مختلف کشور. اما حال چه کسی باید از غم یتیمان معدن گلستان بکاهد؟ آیا اساسا مسئولی که در روز کارگر، کارگران را تهدید می‌کند و قصد دارد دهانشان را خرد کند، می‌تواند گوشه‌ای از خواب آرام نیمه‌شبش را به فکر یتیمان معدن باشد؟
 
ما بانهایت تاثر و تاسف به خانواده‌های همه‌ی آن عزیزان تسلیت می گوییم و برای آنان صبر و آرامش و برای گرفتاران فرج الهی را مسئلت می کنیم.
 
هرچه از معدن برون آرند مالِ دولت است
گر شهید آید برون تقدیم ملت می‌کنند…
 
والعاقبه اللمتقین
 
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
همچنین بسیج دانشجویی شهرستان بم در پی حادثه معدن در استان گلستان و جان باختن تعداد از هموطنانمان در بیانیه‌ای این حادثه را تسلیت گفت.
انالله و اناالیه راجعون
جان باختن تعدادی از کارگران زحمت‌کش که در حادثه غم بار معدن ذغال سنگ درمنطقه خوش‌ییلاق استان گلستان جان خود را از دست دادند همه ملت ایران را عزادار کرد.
ما دانشجویان با شنیدن خبر این حادثه عظیم معدن آزادشهر بسیار متاثر شدیم.جان باختن و مصدوم شدن کارگران سختکوش که با حداقل درآمد در این شرایط سخت کار می کنند و دچار چنین حوادثی می شوند قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.
امیدواریم مسوولان ذیربط با تمام توان و با استفاده از همه امکانات برای کاستن از آلام حادثه دیدگان اقدام نمایند.
در پایان برای مصدومان این حادثه شفای عاجل از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنیم و آرزو می‌کنیم کارگران محبوس در کمال سلامت از محیطی که در آن گرفتار شدند نجات پیدا کنند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 


دانشجو آزاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار