خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: نخستین دوره مسابقات گوهرتراشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور به میزبانی فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۵۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
حشمت کوشکی اظهار داشت: این مسابقات روز شنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور 22 نفر شرکت‌کننده و 22 نفر کارشناس همراه از استان‌های مختلف و در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شیراز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها نفرات برتر استان‌های مختلف بوده که در مسابقات مرحله استانی موفق به کسب رتبه نخست شده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس میزبانی این رقابت‌ها را فرصتی مناسب برای معرفی این صنعت چابک و سود آور به مردم برشمرد.
کوشکی استان فارس را از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش‌های مهارتی در حوزه گوهر سنگ‌ها دانست و عنوان کرد: افتتاح اولین دپارتمان تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و جواهرسازی در راستای توسعه این صنعت سودآور در اسفند ماه سال گذشته و در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شیراز صورت پذیرفته است.

وی با اعلام این مطلب که آموزش‌های ارائه شده در این مرکز به صورت کاملا رایگان است از علاقه‌مندان دعوت کرد که با حضور در این دورها و کسب مهارت‌های لازم زمینه حضور خود را در بازار کار وسیع این حرفه تضمین کنند.
کوشکی با بیان اینکه امروزه صنعت گوهر سنگ‌ها در دنیا از جایگاه اشتغالزائی و ارز آوری ویژه ای برخوردار است، افزود: با توجه به فرصت‌ها و پتانسیل‌های ارزنده‌ای که در فارس وجود دارد استان فارس نیز باید سهم خود را از این بازار در سطح کشور و منطقه تعیین و تثبیت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها