مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: جریانی که نه امام و نه اصول انقلاب و نه نظام را قبول دارد بلکه نگاهش به دشمن است باید متوجه شود که اینجا جایی ندارد.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۸۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی این هفته کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه تا زمانی که کیفیت و کمیت جامعه اسلامی را افزایش ندهیم ظهور امام زمان(عج) محقق نمی‌شود، گفت: نزدیک شدن به زمان ظهور امام زمان(عج) به واقع نزدیک شدن معنوی است و زمانی که بتوانیم کیفیت و کمیت جامعه اسلامی را افزایش دهیم، ظهور حضرت ولیعصر(عج) محقق خواهد شد.

وی افزود:اگر بتوانیم زهد، دین‌داری، اخلاق انقلابی و نزدیکی معنوی را در جامعه تبیین کنیم پایه‌های ظهور را مستحکم‌تر کرده‌ایم. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جامعه‌ای که بتواند فضیلت و تقوا و دین‌داری به معنای واقعی کلمه را در خود نهادینه و عمق بخشد، گسترش فضیلت و تقوا باعث می‌شود که این جامعه به سوی امام زمان(عج) حرکت کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله ملاک و معیار در جامعه امام زمان(عج) را تقوا، فضیلت، دینداری و عمق بخشیدن به مفاهیم دینی دانست و گفت: این مهم را مردم نظام اسلامی که حرکت عظیم انقلاب اسلامی را به راه انداخته‌اند باید عمق بخشیده و حفظ کنند تا به یک الگوی عملی و دست یافتنی تبدیل شود.

صلوات شعبانیه درس ولایتمداری است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه ولایتمداری مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما است، گفت: ولایتمداری به معنای حقیقی در عمل است نه اینکه تنها در لفظ و ادعا ولایتمدار باشیم. ولایتمداری یعنی تابع محض ولایت بودن که در عصر غیبت امام زمان(عج) اطاعت پذیری از نایب امام وظیفه همه مومنان است که امروز در حاکمیت دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی اطاعت پذیری از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به ماه شعبان و صلوات شعبانیه گفت: صلوات شعبانیه درس ولایتمداری است. جامعه‌ای که می خواهد به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کند باید بر این مدار حرکت کند و مسئولین نظام اسلامی که سکاندار هدایت جامعه‌ می‌شوند و مدیریت بخش‌های مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی کشور را در دست می‌گیرند باید به معنای حقیقی کلمه ولایتمدار باشند وگرنه نمی‌توانند جامعه را به سمت صلاح هدایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: در جامعه امروز ما بایستی از ولایتمداری به معنای واقعی کلمه سخن گفته شود و این همان چیزی است که جامعه امروز ما را به سمت جامعه مهدویت سوق می‌دهد.

مسئولین نظام اسلامی باید به معنای واقعی کلمه ولایتمدار باشند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: مسئولی که در نظام اسلامی سکاندار کشور می‌شود و می‌خواهد امورات اجرایی را در کشور پیش ببرد باید به معنای حقیقی کلمه ولایتمدار باشد، التزام عملی به ولایت فقیه به معنای اتم و کامل را باید داشته باشد و این مهم جزو اعتقاد قلبی او باشد و در سخنان و گفتار و عملکردش هم ثابت کند.

وی افزود: هم ملت هم مسئولین و هم دولت همه و همه اگر بخواهیم کشور ما سرآمد، الگو و از هر حیث نمونه شود باید در مسیری که حضرت امام خمینی(ره) فرمود گام بردارد و آن ولایتمداری است. حضرت امام خمینی(ره) فرمود «ولایت فقیه باید مثل خون در رگ‌های جامعه جریان داشته باشد».

مسئولان به مردم در حوزه اقتصادمقاومتی پاسخگو باشند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با انتقاد از برخی از مسئولین نظام اسلامی گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته را سال «اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل» نام نهادند و فرمودند حال که دشمن با تحریم های ظالمانه که هیچ گونه مبنای عقلی هم ندارد کمر بر ضربه زدن بر اقتصاد کشور بسته است مسئولین تلاش کنند و گزارش دهند به مردم که چه اقدامی کرده‌اند؛ چه بهانه‌ای دارند آنانی که در عمل حرف ولی‌فقیه را نپذیرفتند. چرا یک بار دیگر مقام معظم رهبری امسال شعار سال را دوباره «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند؟ مسئولان باید پاسخگو باشند و به مردم گزارش بدهند که چه کردند.

مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری چالش اصلی جامعه امروز/مسئولان به مردم درباره برخورد با حقوق‌های نجومی پاسخگو باشند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد اقتصاد، تولید و اشتغال را از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه برشمرد و گفت: امروز مشکل اصلی کشور مشکلات اقتصادی، رکود صنایع، بیکاری و مشکلات معیشتی مردم است. آنان که این مسئولیت‌ها را برعهده داشتند باید پاسخ دهند که چه کردند و چه زمینه‌هایی را ایجاد کردند؟ مردم حق دارند که سوال کنند چه پاسخی دارید؟

وی ادامه داد: مردم انتظار داشتن بدانند چه کسانی حقوق‌های نجومی دریافت کردند و چه برخوردی با آن‌ها شد. این مطالبه مقام معظم رهبری چند بار دیگر باید تکرار شود؟ چند بار یادآور کردند؟ چه پاسخی دارید؟ چه برخوردی کردید؟ متاسفانه برخی از آقایان اینان را ذخایر انقلاب و نظام معرفی کردند. این کار خبط، غلط، بی پایه و اساس و حرف بی ربطی بود که این آقایان به جای عذرخواهی عنوان کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی مردم با وعده مرتفع نخواهد شد، گفت: اقتصادمقاومتی یعنی توجه به درون، تقویت زیرساخت‌های درونی کشور و بهره‌برداری صحیح با یک برنامه‌ریزی اصولی و استفاده از ظرفیت جوانان متخصص، اگر در این عرصه اقدام شود مشکلات مرتفع می‌شود و می‌توان در برابر دشمن که جنگ اقتصادی را به راه انداخته است ایستادگی کرد.

مسئولین اجرایی به جای اینکه فرافکنی ضعف‌های خود را برطرف کنند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه مردم همیشه به معنای واقعی کلمه از انقلاب و اقتصاد دفاع کرده‌اند، گفت: مردم در همه صحنه‌ها برادری خود را ثابت کرده‌اند هر ضعفی وجود دارد از طرف آقایان مسئولین اجرایی بوده است و به جای اینکه فرافکنی کنند باید ضعف‌های خود را برطرف کنند.

وی افزود: ملت ایران همواره مدافع نظام اسلامی بوده است و هر بار که نظام به حضورشان نیاز داشته است لبیک گوی ولی فقیه بوده‌اند و در مناسبت‌های مختلف این را ثابت کرده‌اند. در انتخابات 29 اردیبهشت که امتحان بزرگی در پیش روی ملت است یک بار دیگر ملت به رهبرشان لبیک خواهند گفت. نیاز به دعوت نیست همین که مردم احساس کنند رهبرشان از آن‌ها می‌خواهد در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پاسخ به ادعاهای برخی از مسئولان گفت: مقام معظم رهبری فرمود آنچه باعث شد سایه جنگ از سر ملت برداشته شود حضور مردم در صحنه‌های مختلف تاریخ انقلاب در طول 38 سال بوده است نه حرف دیگری.

حضور آگاهانه مردم باعث ناکامی دشمن

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: حضور آگاهانه مردم در صحنه دفاع از انقلاب باعث ناکامی دشمن شده است و این بار هم همین اتفاق خواهد افتاد مردم ما بدانند رأی آگاهانه و هوشیارانه به جریان انقلاب جریانی که اطاعت‌پذیری آن از رهبری انقلاب، امام راحل، شهدا رنگ و بوی معنویت داشته باشد.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گفت: بایستی با آگاهی بخشی و روشنگری از نظام اسلامی در برابر معاندین و دشمنان دفاع کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله پیروزی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس را ثمره اعتقادات و باور رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: برخی این را باور ندارند باید به اینان گفت غلبه الله‌اکبر اگر معجره نیست پس چیست؟ چرا باور نمی‌کنند که خدا حق است، چرا باور ندارند که خداوند می‌تواند بر تمام معیارهای مادی غلبه کند چرا همه چیز را با معیارهای مادی می‌سنجند و تن به ذلت و سازش می‌دهند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد یادآور شد: دین ما می‌گوید مذاکره کنید ولی مذاکره عزتمندانه؛ نه اینکه تمام حرف‌های آنان را بر حرف حق نظام جمهوری اسلامی ترجیح دهید. مذاکره عزتمندانه نه زیر بار ستم رفتن. حق به تعبیر امیرالمومنین(ع) گرفتنی است، آن‌گاه است که در عرصه کار و تلاش جامعه غنی می‌شود.

آمریکا همان شیطان بزرگ است نه کدخدا

وی افزود: امسال مقام معظم رهبری شعار سال را مجدد اقتصادمقاومتی مطرح کردند، که متاسفانه برخی از آقایان آن را قبول ندارند. فسادی را که در امور مسلمین وجود دارد قرار نیست خداوند با معجزه درست کند چراکه خداوند به انسان قدرت تفکر داده است تا حرکت کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: اینکه تنها از پروردگار عالم بخواهیم که مشکلات را برطرف کند و خود هیچ کاری نکنیم باید بدانید که هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید حرکت کرد و بصیرت داشت اگر جمعی دست به دست هم دهند خداوند آن جمع را اگر برای خدا قیام کرده باشند حتما یاری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تاکید کرد: اگر خمودگی ایجاد شود همین نقطه شکست است همین که به خود القا کنیم که هیچ اتفاقی نمی افتد و از ما کاری ساخته نیست و ناامید شویم هیچ چیز درست نمی‌شود. همه وظیفه داریم هر جا نیاز به فریاد است فریاد بزنیم. پاسداری از انقلاب اسلامی فقط به این نیست که در پادگان بگوئیم ما پاسدار انقلاب اسلامی هستیم باید در صحنه عمل وارد شویم.

وی با انتقاد از رفتار برخی از مسئولین گفت: ملت ما این همه شهید برای صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب داده است شما چه کاره هستید که بخواهید بگوئید می‌خواهیم با کدخدا سازش کنیم؟ اینکه آمریکا را کدخدا بدانی خیانت به خون شهدا است. آمریکا در نگاه تو کدخدا است ولی در نگاه ما به فرموده امام راحل شیطان بزرگ است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که این عَلم را بر دوش گرفته که از راه امام راحل صیانت می کند، گفت: راه عزت ما در پیروی از رهبری است هر کسی در این مسیر بود ما با او هستیم و هر کسی کوچکترین تخطی کند همراهش نخواهیم بود و با کسی هم تعارف نداریم.

جریانی که نگاهش به دشمن است در نظام اسلامی جایی ندارد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه پاسدار انقلاب اسلامی باید در اصول انقلاب اسلامی محکم و استوار باشد، گفت: پاسدار انقلاب اسلامی باید احساس وظیفه کرده و سینه به سینه و چهره به چهره حقایق را بازگو کند. وظیفه امروز ما روشنگری است. جریانی که نه امام و نه اصول انقلاب و نه نظام را قبول دارد بلکه نگاهش به دشمن است باید متوجه شود که اینجا جایی ندارد.

وی افزود: در عرصه اقتصادمقاومتی؛ که در این سال‌ها مقام معظم رهبری تاکید داشتند، هیچ حرفی ندارن و هیچ کاری در عمل نکردن. متاسفانه باز هم می‌خواهند مردم را فریب دهند و لایه خاکستری جامعه را با خود همراه کنند و شعارهای تو خالی که خود هیچ اعتقادی به آن هم ندارند را سر می‌دهند وظیفه ما در مقابل این جریانات روشنگری است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در ادامه با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست گفت: دوباره نگوئیم چهار سال دیگر، چراکه تا آن زمان کشو را به ویرانه تبدیل می‌کنند.

تا زمانی که بر اصول انقلاب استوار هستیم دشمن راه به جایی نمی برد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی گفت: استکبار جهانی در سه جبهه نظامی، اقتصادی و فرهنگی با ما به مبارزه برخواسته است چراکه ما بر روی اصول انقلاب که حضرت امام راحل آن‌ها را به ما آموخت و امروز هم مقام معظم رهبری پرچمدار آن است محکم ایستاده‌ایم.

وی افزود: تا زمانی که بر روی اصول انقلاب محکم بایستیم دشمن در سه جبهه با ما جنگیده و خواهد جنگید؛ در جبهه نظامی که در دوران هشت سال دفاع مقدس پی به قدرت نظام اسلامی برد و هنوز هم این جنگ در جبهه گسترده‌تری در سوریه و عراق ادامه دارد دشمن دست برنداشته ولی جرات نخواهد کرد با کشور ما در عرصه نظامی وارد شود.

دشمن به اقتدار نظام اسلامی واقف است/آنان که می‌گویند موشک نمی‌خواهیم نمی فهمند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن در جبهه نظامی توانمندی ملت را دیده است مثل بعضی از داخلی‌های ما نیست برخی آقایان داخلی ما یا بی‌عقل هستند یا کم عقل هستند چراکه دشمن متوجه توان ملت ایران شده است لذا هجمه نظامی نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمنان همیشه از آمادگی لازم برخوردار بود، گفت: آنان که با حماقت تمام می‌گویند ما موشک برای چه می‌خواهیم؟ یا نمی‌فهمند یا خائن هستند. جنگ نظامی ادامه دارد.

تحریم‌ها ناشی از گرای برخی داخلی‌ها به دشمن است

وی با اشاره به مبارزه دشمن علیه نظام اسلامی در جبهه اقتصادی گفت: در جنگ اقتصادی، دشمن از اول پیروزی انقلاب اسلامی با ملت ما در این جبهه درگیر بوده است منتهی هرچه زمان جلوتر می‌رود و توانمندی و تاثیرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل بیشتر می‌شود دشمن پیچیده‌تر عمل می‌کند. این تحریم‌ها چیز جدیدی نیست از زمان امام هم بود ولی هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر می‌شود. آن هم به خاطر خیانت برخی داخلی‌ها است که گرای به دشمن می‌دهند تا تحریم‌ها را بیشتر کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: در عرصه جنگ فرهنگی که سال‌هاست مقام معظم رهبری نسبت به ورود دشمن در این جبهه تذکر داده‌اند باید بدانیم راه برون رفت، اشاعه تفکر بسیج در عرصه گیتی است.

گسترش تفکر بسیجی دشمن را به زانو در می‌آورد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد جنگ میان حق و باطل را جنگ همیشگی دانست و گفت: دفاع همه جانبه، بسیج عمومی و اشاعه تفکر بسیج در سراسر عالم باعث پیروزی اسلام و نابودی دشمن می‌شود. در جنگ نرم فرهنگی تعمیق باورها و تقویت اعتقادات است؛ بایستی معارف اسلامی را در جامعه گشترش و تعمیق داد.

وی در پایان بر تحکیم بنیان خانواده، تقویت ایمان نسل آینده و تقویت مساجد را به عنوان راهکارهای برون رفت از جنگ نرم دشمن مطرح کرد و گفت: برای برون رفت از جنگ نرم دشمن بایستی نهاد خانواده که متاسفانه از سوی دشمنان تضعیف شده در نظام اسلامی تقویت شود همچنین باتوجه به اینکه نسل آینده اماج شبیخون دشمن قرار گرفته باید مدارس تقویت شود و از سوی دیگر مساجد به عنوان کانون دین و تعمیق باورها تقویت گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات