کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه کسی که نقد می‌کند نباید مورد توبیخ قرار بگیرد، گفت: طرح کلی نظام سلامت اگر بازهم چند برابر مبلغ تزریق شود، مشکلات این طرح حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۵۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش عدالت در سلامت» که عصر امروز پنجشنبه 14 اردیبهشت از سوی جامعه پزشکی حامی رئیسی در اریکه ایرانیان برگزار شد، حضور یافت.

رئیسی در این همایش بابیان اینکه ان‌شاءالله به برکت این ایام و حضرت حجت (عج) خداوند برکات خود را بر نظام و امت ما نازل کند، گفت: حقیقت آن است که مسئله سلامت یک ضرورت اجتماعی است و بر عهده دولت است تا جامعه از سلامت جسم و روح برخوردار باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت باید مورد تأکید باشد و با توجه به سازوکارهای پیشگیری نوبت به درمان نخواهد رسید.

وی بابیان اینکه در موضوع ریز گردها و محیط‌زیست باید گام‌هایی برداشته شود تا نوبت به مشکلات تنفسی و ریوی نرسد، تصریح کرد: طرح کلی نظام سلامت اگر درمان‌محوری شود یک نگاه است اما اگر با توجه به اصل پیشگیری و درمان و ارتقای سلامت استوار شود، جامع‌نگری است.

رئیسی افزود: همه اجزا باید در مسئله سلامت و پزشکی دیده شود؛ طرح کلی سلامت در کشور ایجاد شد و اینجا باید نگاه سیاسی کنار رفته و عملیاتی باشد.

وی ادامه داد: اینکه بتوانیم هزینه درمان را در خانواده کاهش دهیم امر پسندیده‌ای است اما باید دید به نفع بیمار تحقق پیدا کرد یا با افزایش تعرفه‌ها سهم او هم بیشتر شد؟

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت باید به‌نقد توجه کند، اظهار داشت: باید با نقد به‌صورت غنیمت برخورد شود نه مزاحم و مشکل؛ و کسی که نقد می‌کند نباید مورد توبیخ قرار بگیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در این طرح تشکیل پرونده سلامت الکترونیک باید موردتوجه قرار گیرد و این گام باید برداشته شود؛ نظام نوین ارجاع و پزشک خانواده حتماً باید موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید شاهد ورشکسته شدن بیمه‌ها در این زمینه باشیم و این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه 44 هزار میلیارد تومان بودجه معاونت درمان است، تأکید کرد: باید به نگاه منتقدان در طرح سلامت توجه شود و به عدم پرداخت حقوق و یارانه پرستاران توجه نشده است.

وی ادامه داد: در این قضیه مسئله درمان بدون نگاه سیاسی باید نگاه اندیشمندان و دلسوزان که سوابق درخشان پزشکی دارند توجه شود، طرح کلی نظام سلامت اگر بازهم چند برابر مبلغ تزریق شود مشکلات این طرح حل نخواهد شد، سلامت برای همه و عدالت در سلامت باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه باید مسئله مدیریت طرح سلامت، جهادی و انقلابی باشد تصریح کرد:‌ همان نگاهی که می‌آموزد اجازه دهید بیمار فقط درد بیماری داشته باشد نه تأمین هزینه‌های درمان را، باید امکان درمان به سهولت ایجاد شود و قابل‌اجراست و به عدالت هم نزدیک‌تر است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: کار پرستاری بسیار سخت است، نبود تبعیض و مسئله مالی باید با تخصیص منابع توأم با عدالت مورد تأکید همه است.

وی ضمن تاکید برمسئله سلامت و تغذیه افزود:‌ مسئله تغذیه و سلامت باید موردتوجه قرار گیرد اما عدم استانداردسازی برخی کالاها در واردات مشکل ایجاد می‌کند درحالی‌که امنیت غذایی باید موردتوجه باشد.

رئیسی اظهار داشت: ما در دولت کار و کرامت تعریف کرده‌ایم که دولت اهل کار باشد، اینکه هم کار کتد و هم تاجر باشد و در بخش خصوصی حضورداشته باشد، سازگاری ندارد، از مشکلات کشور ایجاد شغل است، ضرورت دارد بیمار باکرامت درمان و حقوق پرستار و پزشک باکرامت صورت گیرد و نتیجه کرامت رضایتمندی جامعه و جلب اعتماد مردم است.

وی گفت: به‌موجب قوانین موضوعه و بررسی‌های صورت گرفته یکی از دغدغه‌های ما از زمان ورود به آستان قدس رضوی فعال کردن بیمارستان‌ها و نگاه واقعی به آن‌ها بوده است، ما مشهد را می‌توانیم یکی از قطب‌های سلامت معرفی کنیم و توریست سلامت حوزه خلیج‌فارس بسیار هستند که می‌خواهند در ایران درمان شوند و باید به این مسئله توجه کرد و شهرهای دیگر نیز می‌تواند قطب سلامت کشور باشند.

رئیسی ادامه داد: این کشور باوجود فرهیختگان و نخبگان حوزه پزشکی می‌تواند موردتوجه همسایگان باشد و در منطقه بدرخشد و این در پرتو انجام یک کار جامع است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه در مشهد مشکل ما کمبود واحد تجاری نیست، کمبود تخت بیمارستان است گفت:  بنده به وزیر پیام دادم که یکی از مجموعه‌های تجاری را تغییر کاربری دهیم تا مشکلات این حوزه حل شود، ایشان یک تیم فرستاد و گفتند صرف نمی‌کند این سازه تغییر کاربری داده شود، ما در این زمینه پیشگام شدیم، این حوزه سلامت بازندگی مردم در ارتباط است و باید برای فقرا در این حوزه درمانی کارکرد تا این حوزه پاسخگوی آن‌ها باشد.
ارسال نظرات