معاون مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
خبرگزاری بسیج: همزمان با هفته معلم، آئین تجلیل از معلمان و نیز خیر نیک اندیش، دکتر عباس مصلی نژاد در دبیرستان آرمینه مصلی نژاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۳۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حاشیه این مراسم بسیار پر رنگ تر از متن مراسم بود؛ چرا که استاد مصلی نژاد، رسم استاد و شاگردی را به دانش آموزان و معلمان به زیبایی یادآور شد. همه معلمان و مدعوین در حالی که برای برگزاری مراسم جشن روز معلم به طرف سالن همایش های دبیرستان حرکت می کردند؛ احساسات پاک خود را به این استاد، معلم و خیر مدرسه ساز ابراز می کردند و دقایق طولانی را در سالن کریدور مدرسه مشغول گرفتن عکس یادگاری با این استاد نمونه اخلاق و عمل بودند؛ استاد مصلی نژاد با روی گشوده و چهره ای خندان با معلمان گفت و گو می کرد و به سئوالات آنها پاسخ می داد.

استاد وقتی پای پله ها قرار گرفت؛ آقای عبدی از معلمان پیشکسوت در حالی که بر اثر بیماری روی ویلچر نشسته بود؛ از او اجازه مرخص شدن خواست، استاد مصلی نژاد خم شد و پیشانی و گونه های این معلم را بوسید و گفت: من افتخار شاگردی معلمان خوبی همچون شما را دارم و بدون اینکه موقعیت و شرایط اجتماعی و اقتصادی اش او را مغرور سازد، این معلم را تا درگاه خروجی سالن بدرقه کرد و سپس به جمع مدیر آموزش و پرورش منطقه و سایر معلمان پیوست و به محل برگزاری جشن رفت؛ از نگاه قدرشناسانه و تحسین آمیز حاضران می شد فهمید که این حرکت ساده و کوچک استاد، درس بزرگی به همگان آموخت.

در ابتدای این مراسم، خانم شهلا مهابادیان مدیر دبیرستان آرمینه مصلی نژاد، ضمن قرائت قطعه ای ادبی در وصف این استاد اخلاق و خیر اندیش، گزارشی از اقدامات و برنامه های این مرکز آموزشی ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، اسدنژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری گفت: اغلب مردم ایرج میرزا را به شاعری بذله گو می شناسند؛ اما او شعری در شان مقام معلم با این مضمون سروده است که:

ياد باد آنچه به من گفت استاد

ياد باد آن كه مرا ياد آموخت

آدمي نان خورد از دولت يـــاد

هيچ يادم نرود اين معنــــي

كه مرا مادر من نـــــادان زاد

پدرم نيز چو استــــــادم ديد

گشت از تربيــــــــــت من آزاد

پس مرا منت از استـــاد بود

كه به تعليـــــــم من استاد استاد

هر چه مي دانست آموخت مرا

غــــير يك اصل كه ناگفته نهاد

قدر استـــــــــــــــاد نكو دانستن

حيف استــــــــاد به من ياد نداد

گر بمردست ،روانــــش پر نور

ور بود زنده ، خدايش يار باد !

وی در ادامه به ارائه گزارشی در مورد وضعیت آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری پرداخت و گفت: از سه سال پیش که سکان این مسئولیت را به دست گرفته ام، تلاش کرده ام از مدیران کارآمد و مسئولیت پذیر بهره بگیرم . وی خاطرنشان کرد: سه سال پیش این ناحیه دو مدرسه هیات امنایی داشت که امروز به 23 مدرسه هیات امنایی افزایش پیدا کرده و از لحاظ تعلیم و تربیت بسیار رشد کرده است.

اسدنژاد با اشاره به اینکه 753 منطقه از کل کشور در رقابت ها آموزشی شرکت می کنند، تصریح کرد: دانش آموزان ناحیه دو شهرری از بین 753 منطقه رتبه دوم کشوری را کسب کرده اند. وی ادامه داد: در سال 92 (16) رتبه زیر هزار داشتیم که در سال تحصیلی 93-94 به 75 نفر افزایش پیدا کرد و امسال به 76 نفر رسیده که سیر صعودی داشته است. همچنین مقاله یکی از دانش آموزان دبیرستان آیت الله خامنه ای در مسابقات بین المللی آلمان پذیرفته شده که برای برگزاری کارگاه آموزشی و گزارش کار به این کشور اعزام خواهد شد. در مسابقات فیزیک، نجوم و ریاضی رتبه سوم کشوری را بدست آورده ایم.

در بحث پرورشی هم اکثر رشته های قرآنی، معارف و فرهنگ اسلامی رتبه اول کشوری را بدست آورده ایم که بخش زیادی از این موفقیت ها را مدیون خیرینی هستیم که شرایط را تحصیل و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان فراهم کرده اند.

 

ارسال نظرات