خبرگزاری بسیج: سال ۶۵ عملیات مهمی با رمز «یاسیدالشهداء(ع)» در منطقه فکه از سوی نیروهای لشکر 10 حضرت سیدالشهدا بوقوع پیوست؛ رمل‌های فکه آن روزها شاهد حماسه‌آفرینی شاگردان مکتب حسین(ع) بودند و اینگونه بود که برگی زرین در تاریخ ایران ورق خورد.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۳۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲

اکنون همزمان با سالروز عملیات سیدالشهدا(ع)، رزمندگان لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع)، و خانواده های شهدای عملیات در منطقه عملیاتی فکه حضور پیدا کردند تا یاد و خاطره دلاوری ها و ایثار و از جان گذشتگی سردارانی مثل حاج حسین اسکندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر (ع)، شهید حسنیان فرمانده گردان المهدی(ع)، شهید ناصر رضایى، فرمانده گردان حضرت زینب(ع)، گردانی به نام ناو تیپ فرات، شهید سید مهدی اعتصامی، سید مجتبی زینال الحسینی، اصغر کاظمی، علی دهقان سانیچ، سعید منتظری و ... را که پیکر مطهرشان ۲۰ روز بر روی زمین برهنه و در گرمای نفس سوز فکه برجای ماند، گرامی بدارند.

سرهنگ محسن زرگر، مسئول اردویی و راهیان نور سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: به منظور گرامیداشت شهدای این لشکر، یادمانی در منطقه فکه ایجاده شده است و همه ساله همزمان با سالروز انجام عملیات سیدالشهدا(ع) در اردیبهشت ماه، کاروان های زیارتی راهیان نور به این منطقه اعزام و مراسم معنوی و تجدید میثاق با شهدای لشکر در این یادمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ایجاد استان البرز، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از این استان تفکیک شد، افزود:  1500 نفر از رزمندگان، بسیجیان و فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) استان تهران و البرز که در این عملیات حضور داشته اند، به همراه خانواده های خود و خانواده های شهدای عملیات و جانبازان، در محل یادمان شهدای منطقه فکه حضور می یابند.

وی به برنامه های این اردو اشاره و خاطرنشان کرد: کاروان زائران یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا(ع) یک شب در اردوگاه شهید کلهر استقرار می یابند که مراسم معنوی دعای کمیل، سخنرانی و مداحی، زیارت پرفیض عاشورا و برنامه های فرهنگی دیگر، عازم منطقه فکه می شوند.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب افرادی که در این کاروان حضور دارند از پیشکسوتان لشکر و سالمند هستند، برای فراهم کردن سفری با آرامش و آسایش تدابیری اندیشیده شده که افراد ناتوان با هماهنگی های انجام شده از طریق ریلی یا هوایی به منطقه اعزام شوند. همچنین اقدامات و بسته های فرهنگی در طول مسیر در اختیار زائران قرار می گیرد و افرادی که در عملیات حضور داشته اند خاطرات خود را روایتگری می کنند.

وی هدف از گرامیداشت عملیات سیدالشهدا(ع) در منطقه فکه را پاسداشت رشادت های رزمندگان و شهدای لشکر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، پیشکسوتان جهاد و شهادت در این کاروان با یکدیگر تجدید دیدار کرده و در محل شهادت یاران و همرزمان خود با آنان تجدید پیمان می کنند.  

زرگر اظهار داشت: سردار حاج علی فضلی از فرماندهان لشکر 10 حضرت سیدالشهدا، در محل یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا(ع) در منطقه فکه روایتگری و سخنرانی خواهد کرد و پس از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از منطقه عملیاتی فتح المبین، بازدید و سپس بقعه حضرت دانیال در شهر شوش و سبزه قبا را زیارت کرده و به تهران باز می گردند.

 نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات