معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان:
در بخش کشاورزی باید بحث توسعه گلخانه ها که بهره وری بالا و میزان مصرف آبی کمتری دارند، جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۴۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: اشتغالزایی بیش از سال گذشته و کاهش نرخ اشتغال، نیازمند برنامه ریزی و ورود جدی دستگاه ها به این حوزه است.​

رحیم عصفوری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: به نظر می رسد طی سال گذشته، تلاش خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی این استان انجام شده است.

وی یادآورشد: زنجیره تولید فولاد در این استان شکل گرفته و این به معنای جلوگیری از خروج خاک به شکل خام از استان است.

عصفوری اظهار کرد: باید چنین زنجیره تولیدی را در حوزه سرب و روی و مس هم پیگیری کرد تا بتوان تمام صنایع تبدیلی مورد نیاز برای رسیدن به حداکثر ارزش افزوده در محصول تولیدی را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: موضوع راه اندازی زنجیره تکمیلی تولید و فرآوری باید به بخش کشاورزی هم منتقل و به خصوص در حوزه میوه که بیشترین محصول مازاد این استان مربوط به آن است، به طور جدی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: خوب است که بتوان ظرفیت های فرآوری و صنایع تبدیلی در تمام حوزه های این استان را شناسایی و زنجیره تولید کامل آن را راه اندازی کرد.

عصفوری ادامه داد: برای آنکه بتوان کارها را آنگونه که انتظار می رود، پیگیری کرد، باید به حتم برنامه ریزی جدی داشت و تکالیف دستگاه ها را به خصوص در زمینه اشتغال مشخص کرد.

وی تاکید کرد: لازم است تمام دستگاه ها و سیستم بانکی برای اشتغالزایی در سال جاری، یک هدفگذاری مشخص داشته باشند و برای تحقق آن تلاش کنند.

عصفوری اضافه کرد: صدور 495 مجوز تاسیس برای واحدهای صنعتی و تولیدی طی سال گذشته نشان می دهد که مردم به سمت راه اندازی خطوط تولید و سرمایه گذاری در این بخش سوق پیدا کرده اند.

وی ابراز کرد: در بخش کشاورزی باید بحث توسعه گلخانه ها که بهره وری بالا و میزان مصرف آبی کمتری دارند، جدی گرفته شود.

ارسال نظرات